
Stel jezelf even voor
Ik ben Milou, 26 jaar en ik kom uit het zonnige Katwijk aan Zee. Ik heb Commerciële Economie gestudeerd aan de Haagse Hogeschool en heb hierna nog een Master Marketing gevolgd aan de Erasmus Universiteit. Tijdens mijn studie heb ik mij gespecialiseerd in Marketing, Media en Events. Tijdens deze specialisatie en stages in de media- en evenementenwereld ben ik erachter gekomen dat dit wereldje het helemaal voor mij is.
Wat doe je bij ZIGT?
Ik ben nu 3,5 jaar werkzaam bij ZIGT. Hierbij startte ik als Media Planner en ben ik inmiddels nu 2 jaar Senior Mediaplanner. Ik was benaderd voor deze functie en had geen flauw idee wat een Mediaplanner is en doet. Mocht je hetzelfde hebben, leg ik het graag even kort uit. Die commercials die je ziet op TV en hoort op de radio… die hoor je dankzij mij! Adverteerders komen bij ZIGT om hun boodschap op consumenten over te brengen. Wij kijken dan vervolgens welke mediumtypes het beste bij de campagne passen. Gaan we bijvoorbeeld voor TV, een massamedium waar je goed je visuele boodschap kan laten zien, dan moet er worden bepaald op welke zenders de campagne wordt getoond. Dit is zo specifiek dat ik ook écht bepaal of we zichtbaar zijn bij ‘Wie is de Mol?’ om 20:26 op zaterdag. Concluderend, samen met mijn collega’s zorg ik ervoor dat we een mediacampagne bedenken, uitvoeren en evalueren.
Wat drijft je?
Wat mij drijft is de diversiteit die ik elke dag in mijn werk ervaar. Ik focus me op offline mediumtypes, wat betekent dat ik bezig kan zijn met tv, radio, bioscoop, print en buitenreclame. Dit maakt elke dag weer anders én daarmee nooit saai. Daarnaast word ik ook enorm uitgedaagd, zoals bijvoorbeeld bij het maken van een mediaplan voor tv. Bij tv-plannen voor grote klanten gaat het soms wel om een miljoen euro, én dan is het mijn taak om een mooi impactvol mediaplan neer te zetten en kloppend te maken.
Hoe zit het met ZIGT?
ZIGT is gezelligheid! Ik vind het heel belangrijk dat ik het naar mijn zin heb met de mensen waarmee ik werk. Toen ik net begon bij ZIGT werd mij al snel duidelijk dat het bedrijf goed bij me past. ZIGT is een plek waar je echt jezelf kunt zijn, waar je kunt groeien (zowel professioneel als persoonlijk) en waar je bij geluk naast leuke collega's ook vrienden ontmoet. Daarnaast vind ik de vrijheid die ZIGT biedt ook heel fijn. Ik ben afgestudeerd in het Corona tijdperk, wat toch betekende dat ik veel vanuit huis heb gedaan. Vijf dagen elke week naar kantoor klonk daarom ook niet als muziek in mijn oren. Bij ZIGT is het mogelijk om ook gedeeltelijk vanuit huis te werken, iets waar ik als anti-ochtend mens dan ook graag gebruik van maak.
En je toekomst?
De afgelopen jaren heb ik mij intensief gericht op de offline mediakanalen, met een sterke focus op televisie. Binnen ZIGT maak ik daarom al geruime tijd deel uit van Team Video. De komende periode richt ik mij op het verbreden van mijn kennis binnen de online media, met als doel om ook daar een volwaardig expert in te worden. Door mijn ervaring en verdieping in zowel offline als online kanalen, ontwikkel ik mij tot een adviseur die op strategisch niveau écht het verschil kan maken. Dankzij die brede blik op media kan ik adverteerders strategisch begeleiden, met aandacht voor samenhang én toekomstbestendigheid.