Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
A60-hero
  1. Home
  2. Cases
  3. Het succes van verschillende doelgroepen aanspreken met durexshop en condoomnl

Case Durexshop en Condoom.nlHet succes van verschillende doelgroepen aanspreken met Durexshop en Condoom.nl

  • Strategy & Insights
  • Performance

Condoom.nl en Durexshop.nl zijn twee erg populaire webshops. Beide hebben ze hun eigen specialiteiten; zo heeft Condoom.nl een eigen lijn en verkoopt Durexshop.nl uiteraard enkel Durex. De een zo divers mogelijk, de ander een specialist. Als ZIGT zijn we zijn al heel wat jaren betrokken bij deze webshops en vertellen we je graag hoe we structurele groei voor condoom.nl en Durexshop realiseren.

Uitdaging

De markt voor condooms is ontzettend groot. Je kunt je voorstellen dat de producten veelal op dezelfde manier worden aangeboden: discreet, anoniem en snel bezorgd. Bij veel mensen draait het dus niet om het merk zelf en juist daarom is binding met het merk zo lastig. De lage loyaliteit is een flinke uitdaging voor beide bedrijven.

Durexshop en Condoom.nl zijn elkaars vrienden en vijanden. Het is een uitdaging om niet te maken te krijgen met een stevige prijsconcurrentie onder elkaar. Toch willen we uiteraard structurele groei voor condoom.nl en Durexshop, en niet een van beiden.

Oplossing

Bij beide webshops wordt de focus voornamelijk gelegd op Google Ads en Google Shopping. Op deze manier kan de data goed worden geanalyseerd. Om bij beide merken verschillende doelgroepen aan te spreken moet er creatief om worden gegaan met advertentieteksten en campagnes. Zo had Condoom.nl een campagne met Bram Krikke om een jonge doelgroep aan te spreken.

Twee keer per jaar hebben we een sessie op locatie bij de opdrachtgever. Tijdens deze sessie staan we stil bij de resultaten van het afgelopen jaar. Ook kijken we met elkaar naar de nieuwe trends en ontwikkelingen op het gebied van advertising en bepalen wat we voor de merken kunnen betekenen. Uit deze sessie volgt een roadmap: een lijst met acties voor het komende halfjaar. Daarnaast is de sessie een moment om te evalueren.

Ook zijn we volop bezig met nieuwe dingen! We zien de potentie van andere kanalen en wilden daar graag mee aan de slag. Zo is het ons bijvoorbeeld gelukt om voor Condoom.nl social advertising te activeren met een maatschappelijke insteek. Omdat deze campagne door de keuring van Facebook is gekomen, hebben we nu de mogelijkheden om proactief onder de aandacht te komen bij een potentiële doelgroep.

durex-01

Het resultaat:

Een zo hoog mogelijk rendement

Jaar op jaar ligt de focus op structurele groei. We noemen dit ook wel always-on campagnes. Daarnaast zijn wij ook in the lead tijdens belangrijke actieperiodes zoals Black friday. Zo denken we bijvoorbeeld mee over de invulling van de actie, landingspagina en welke marketingkanalen we willen inzetten. Dit alles met één doel: een zo hoog mogelijk rendement behalen. En daar blijft het niet bij! In de toekomst zal er meer aandacht komen voor Condooms.be, het kleine zusje van Condoom.nl.

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij
  • Over ZIGT
Contact

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases
A56-thumbnail

Effectieve promotiecommunicatie door Welkoop: Van test naar always-on

  • Strategy & Insights
  • Performance

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
Header jongerenonderzoek

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Nieuws
17 juli 2025
Afbeelding Big tech artikel

Big Tech domineert de Nederlandse advertentiemarkt: gemak boven alles

Nieuws
23 april 2025
Afbeelding van ads

Online advertising: zichtbaarheid is geen garantie voor effectiviteit

Nieuws
22 april 2025
positie in blokken

Wat is de CTR van topposities in Google (2025)? Dit onderzoek geeft je inzicht

Nieuws
03 maart 2025
Duurzaamheid header

De mediabranche moet duurzaamheid structureel op de agenda zetten

Nieuws
24 februari 2025
A73-thumbnail

Effectieve oplossingen voor lead generation advertenties in Google Ads met Offline Conversion Tracking

Nieuws
15 mei 2024