Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
Leen Bakker
  1. Home
  2. Cases
  3. Leen bakker verdubbelt aankopen met nieuwe advantage shopping campagne

Case Leen BakkerLeen Bakker verdubbelt aankopen met nieuwe Advantage+ Shopping campagne

  • Strategy & Insights
  • Retail

Met meer dan 170 woonwinkels is Leen Bakker niet meer van de woonboulevards weg te denken. In de afgelopen jaren heeft Leen Bakker haar online aanwezigheid verhoogd door onder andere social advertising op een effectieve manier in te zetten. In samenwerking met long-term partner ZIGT en Meta is een nieuw type campagne getest – Advantage+ Shopping. En met succes.

 

Mooi wonen toegankelijk maken


Leen Bakker bestaat al ruim 100 jaar. Met als doel om elk huis een thuis te maken is Leen Bakker ondertussen de grootste omnichannel value discounter in de woninginrichting sector in Nederland en België. Naast de bijna 2 miljoen maandelijkse bezoekers heeft Leen Bakker meer dan 4 miljoen online bezoekers.

Social advertising

Door het gebruik van social advertising probeert Leen Bakker in samenwerking met ZIGT de sales te verhogen. Sinds kort is via Meta een nieuw type campagne gelanceerd, genaamd Advantage+ Shopping. Dit campagnetype heeft veel gelijkenissen met de Performance Max campagnes van Google en geeft de adverteerder een optie om een brede doelgroep te benaderen. Dit geeft het algoritme meer vrijheid om de passende content uit te leveren aan de juiste personen. Goed performing creatives worden alleen nog maar belangrijker.

Officiële Advantage+ test met Meta

In samenwerking met Meta heeft ZIGT voor Leen Bakker de Advantage+ Shopping campagne getest tegen de reguliere conversie campagnes. De test bestond uit twee cellen:

  1. Reguliere conversie campagnes o.b.v. catalog data
  2. Advantage+ Shopping conversie campagne
Leen Bakker

Klinkt goed allemaal, maar wat hebben wij als ZIGT dan precies gedaan?

Wat meespeelt is dat beïnvloeders, met name ouders en voornamelijk moeders, niet direct een carrière in de bouw en infra toejuichen voor hun kinderen. En dat is zonde…

De vraag aan ZIGT was hoe we binnen de campagne kunnen werken aan het arbeidsmarkt-imago zonder het tv-format te veel te ‘vervuilen’.

Het antwoord was het toevoegen van een tweede contentlaag parallel aan het tv-programma, waarin we dieper ingingen op de bouwers die we in het tv-programma zagen werken aan verschillende projecten. In zes branded articles op AD.nl, die gelijktijdig liepen met de tv-afleveringen, vertelde telkens een andere persoon zijn of haar verhaal.

De artikelen werden gestimuleerd door middel van op de doelgroep gerichte online advertenties binnen het DPG-netwerk (vrouwentitels), om zo de moeders te wijzen op de mogelijkheden. Er werd ruim 70.000 keer op deze artikelen geklikt, met in totaal 15.000.000 impressies. In alle artikelen en tv-afleveringen werd bovendien verwezen naar debouwmaakthet.nl, waar men meer informatie en de andere artikelen (+ tv-content) kon vinden.

De nieuwe Advantage+ Shopping campagne was een groot succes

Leen Bakker zag een verdubbeling van aankopen in vergelijking met de reguliere conversie campagnes. Daarnaast was er een afname van 37% van de kosten per aankoop.

“Het is fijn om zo’n groot succes te behalen door nieuwe campagne-mechanismen toe te passen.”

Selma Erol, Team Lead Social & Web Content, Leen Bakker

Lees meer over deze success story op Meta

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
ZIGT op Groei - NIO

NIO herdefinieert de autowereld door focus op community marketing

Podcast
25 september 2025
Print versus digitaal

Waarom de fysieke folder nog steeds onderdeel moet zijn van je marketingstrategie

22 september 2025
Streaming

Amazon en Netflix bundelen krachten binnen streaming-advertising

11 september 2025
A038-thumbnail

Waarom de toekomst van media menselijk blijft

Nieuws
08 september 2025
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Video digitale toegankelijkheid

Het belang van digitaal toegankelijke website

Video update
20 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap volgens ZIGT

De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap

Video update
05 augustus 2025
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij10
  • Over ZIGT
Contact

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases
vlag

Campagne ‘De Bouw Maakt Het’ groot succes

  • Strategy & Insights
  • Retail
Flessen wijn

66% lagere kosten per advertentie-aankoop met de Dynamic Image Editor van Channable

  • Strategy & Insights
  • Retail
Afbeelding van eten bij Salsa Shop

Een nieuwe Salsa Shop is booming business

  • Paid media
  • Retail
peeze-logo

Peeze realiseert met compact budget en slimme keuzes een stijging in het aantal zoekopdrachten

  • Strategy & Insights
  • Retail
A65-thumbnail

Meedenken als fundament voor een succesvolle samenwerking

  • Strategy & Insights
  • Retail
header Qredits

Qredits: succes zit in meer dan krediet

  • Strategy & Insights
  • Retail
A68-thumbnail

Wie de boer niet kent…

  • Strategy & Insights
  • Retail
A67-thumbnail

Dierenbescherming: nieuw merkverhaal razendsnel bekend gemaakt

  • Strategy & Insights
  • Retail