Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
Afbeelding van eten bij Salsa Shop
  1. Home
  2. Cases
  3. Een nieuwe salsa shop booming business

Case Salsa ShopEen nieuwe Salsa Shop is booming business

  • Paid media
  • Retail

Elke retailer kent het wel: een nieuwe vestiging openen. Een avontuur dat altijd vragen en onzekerheden met zich meebrengt, er is tenslotte nooit een garantie voor succes. Wat als het op de nieuwe locatie niet lukt? Kortom, een nieuwe vestiging openen zit vol met uitdagingen.

Salsa Shop staat bekend om lekker en knisperend vers Mexicaans eten. Je kunt er afhalen, laten bezorgen of gezellig binnen zitten. Zo’n propositie verkoopt zichzelf, zou je denken. Dus des te belangrijker dat de onderneming de aandacht krijgt die het verdient. Salsa Shop en ZIGT hebben daarom de handen ineengeslagen en zijn samen de uitdaging aangegaan.

Hapklare informatie communiceren

De opening van een nieuwe vestiging gaat altijd gepaard met het zenden van informatie. Zo moeten de mensen in de buurt van alles over de onderneming te weten komen. Denk daarbij aan het introduceren van het merk en het concept, maar ook praktische informatie zoals de openingstijden en het adres.

De uitdaging zit dus in het stroomlijnen van al die informatie. Vanuit strategie is daarom gekozen voor een gefaseerde aanpak, waarbij per fase de uitingen en daarbij horende boodschap elkaar afwisselen. Op die manier werd de doelgroep op het juiste moment van de juiste informatie voorzien. Zo werd er na de opening bijvoorbeeld social ingezet met een link naar een handige kortingscode voor je eerste bezoek.

De eerste testcase was direct een succes. We hebben zojuist de nieuwste Salsa Shop in Amsterdam Noord geopend, in samenwerking met ZIGT, en het was de meest succesvolle opening tot nu toe, waarbij de verwachte omzet met 25% is overschreden.

- Louis Wesseling • Eigenaar

De kers salsa op de taart taco

De campagne was alleen zichtbaar in een specifieke regio rondom de nieuwe vestiging. Voor een zo relevant en effectief mogelijke campagne is gebruikgemaakt van een geavanceerde manier van geotargeting. Die techniek maakte het ook nog eens mogelijk om bij te houden wie de vestiging daadwerkelijk bezocht ná het zien van de campagne.

Daarnaast werden binnen de regio verschillende mediakanalen ingezet om de doelgroep op meerdere touchpoints, met verschillende boodschappen te bereiken.  Door met verschillende touchpoints te werken, kan informatie worden opgeknipt in kleine stukjes waardoor het voor de gebruiker makkelijk is om te begrijpen.

Rap met de tanden, is rap met de handen

Het bleef in de aanloop naar de opening niet bij enkel een betaalde mediacampagne verzorgd door ZIGT. Ook Salsa Shop stak letterlijk de handen uit de mouwen om de vestiging vanaf dag één een succes te maken. Onder meer door eigenhandig flyers uit te delen en een aankondiging op de eigen social media kanalen. Door gezamenlijk op te trekken wordt de inzet van beide partijen versterkt. Een mooi voorbeeld van samen succesvol aanpakken!

Door het werken met ZIGT heb ik het gevoel dat alles samenkomt en met elkaar communiceert, waardoor het eindproduct wordt versterkt. Daarbij zorgt de professionaliteit en kennis binnen het bedrijf voor gemoedsrust, omdat de juiste keuzes voor je worden gemaakt. Dat heb ik op deze manier nog niet eerder meegemaakt.

- Louis Wesseling • Eigenaar

Afbeelding van de binnenkant bij een Salsa Shop

Het resultaat

Resultaat om je vingers bij af te likken

De gerichte en gefaseerde aanpak bleek een succes. De kosten om de doelgroep binnen de specifieke regio te bereiken bleken bijna twee keer lager dan vooraf ingeschat, op basis van de meest actuele benchmarks in de branche. De lagere gemiddelde kosten zorgde ervoor dat er met het beschikbare budget een hogere mediadruk gerealiseerd kon worden, wat heeft geleid tot veel contacten én een hoog uniek bereik in de regio.

Het succes bleef bovendien niet alleen beperkt tot groene cijfers in de campagne. Vanaf de eerste dag dat de nieuwe vestiging opende, was de nieuwe vestiging een doorslaand succes.

Blik vooruit

Na een succesvolle eerste samenwerking is duidelijk geworden dat ZIGT en Salsa Shop hetzelfde DNA bezitten. Freedom to grow was niet eerder zó van toepassing. Inmiddels staan er drie nieuwe openingen gepland in dit najaar. Dus dit smaakt naar meer!

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
Print versus digitaal

Waarom de fysieke folder nog steeds onderdeel moet zijn van je marketingstrategie

22 september 2025
Streaming

Amazon en Netflix bundelen krachten binnen streaming-advertising

11 september 2025
A038-thumbnail

Waarom de toekomst van media menselijk blijft

Nieuws
08 september 2025
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Video digitale toegankelijkheid

Het belang van digitaal toegankelijke website

Video update
20 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap volgens ZIGT

De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap

Video update
05 augustus 2025
Header jongerenonderzoek

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Nieuws
17 juli 2025
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij8
  • Over ZIGT
Contact