Succesverhaal
Meedenken als fundament voor een succesvolle samenwerking
Elektronicaformule EP lanceert begin 2023 haar vernieuwde merkbelofte ‘EP: denkt met je mee’. Vanuit deze authentieke merkbelofte wil de retailformule haar kernwaarden meer betekenis geven.
We herkennen het allemaal. Je bent op zoek naar een nieuwe wasmachine, droger, televisie of koelkast. In de jungle van de vele merken, talloze specificaties en een groot concurrentieveld zie je als consument soms door de bomen het bos niet meer. Keuzestress is het gevolg. Het is dan prettig als je hierin kan worden geadviseerd. Met de klant meedenken klinkt vanzelfsprekend, maar bij EP gaat dit net een stapje verder.
Van winkelbeleving tot bezorging en installatie aan huis. Zonder het specifiek te benoemen, staat service centraal binnen deze nieuwe merkbelofte. Want juist die persoonlijke aandacht verbindt het merk met de consument. Service krijgt op deze manier een geheel nieuwe lading.
De nieuwe merkbelofte en merkidentiteit, ontwikkeld in samenwerking met ZIGT
ZIGT ontwikkelde een communicatieconcept dat de landelijke naamsbekendheid van EP moet gaan vergroten.
Het communicatieve haakje vloeit voort uit een heldere propositie. Waarin vakmanschap, kwaliteitstandaard en verzekerd van goed advies de consument vertrouwen en zekerheid moeten geven. De nieuwe merkbelofte ‘EP: denkt met je mee’ is voelbaar in de gehele brandbeleving en tone-of-voice. Dit resulteert in een mooi nieuw merkverhaal.
Ook op het gebied van vormgeving en uitstraling is de transformatie zichtbaar. De nieuwe look & feel zal in verschillende fases wordt toegepast in alle merk – en communicatie uitingen. Samen met het inhouse – designteam van Electronicpartner heeft ZIGT een effectieve samenwerking gevonden. Resultaat is een sterke mediacampagne.
‘De creatieve afdeling van ZIGT fungeert als een verlengstuk van ons designteam. Zij bewaken de consistentie in vormgeving en de tone-of-voice voor al onze media-uitingen. ZIGT is zo’n sparringpartner die proactief meedenkt vanuit verschillende expertises.’ Arne van der Haar. Sr. Designer. ElectronicPartner
Mediastrategie
Vanuit de mediastrategie is er gekozen voor de lange termijn. Om de doelstelling van EP: te realiseren kiezen we één kanaal om een fundament mee te leggen. Met radio leggen we de basis. Deze basis leggen we met de drie ‘co’s’: Consistentie, Continuïteit, Coherentie. Consistentie zorgt ervoor dat je makkelijk herkenbaar bent, continuïteit gaat ervoor zorgen dat iets blijft hangen en coherentie houdt in dat er samenhang bestaat tussen de verhalen die vanuit het merk vertelt worden.
De eerste brandingcampagne loopt en is te horen op Qmusic, NPO Radio 2, Radio 10 en de zenders van Epower. En de vervolg radioflights staan al op de planning.