Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Last Minute Media Deals
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
EP Header
  1. Home
  2. Cases
  3. Meedenken als fundament voor een succesvolle samenwerking

Case Electronic PartnerMeedenken als fundament voor een succesvolle samenwerking

  • Strategy & Insights
  • Retail

Elektronicaformule EP lanceert begin 2023  haar vernieuwde merkbelofte ‘EP: denkt met je mee’. Vanuit deze authentieke merkbelofte wil de retailformule haar kernwaarden meer betekenis geven.

 

We herkennen het allemaal. Je bent op zoek naar een nieuwe wasmachine, droger, televisie of koelkast. In de jungle van de vele merken, talloze specificaties en een groot concurrentieveld zie je als consument soms door de bomen het bos niet meer. Keuzestress is het gevolg. Het is dan prettig als je hierin kan worden geadviseerd. Met de klant meedenken klinkt vanzelfsprekend, maar bij EP gaat dit net een stapje verder.

Van winkelbeleving tot bezorging en installatie aan huis. Zonder het specifiek te benoemen, staat service centraal binnen deze nieuwe merkbelofte. Want juist die persoonlijke aandacht verbindt het merk met de consument. Service krijgt op deze manier een geheel nieuwe lading.

De nieuwe merkbelofte en merkidentiteit, ontwikkeld in samenwerking met ZIGT

ZIGT ontwikkelde een communicatieconcept dat de landelijke naamsbekendheid van EP moet gaan vergroten.

Het communicatieve haakje vloeit voort uit een heldere propositie. Waarin vakmanschap, kwaliteitstandaard en verzekerd van goed advies de consument vertrouwen en zekerheid moeten geven. De nieuwe merkbelofte ‘EP: denkt met je mee’ is voelbaar in de gehele brandbeleving en tone-of-voice. Dit resulteert in een mooi nieuw merkverhaal.

Ook op het gebied van vormgeving en uitstraling is de transformatie zichtbaar. De nieuwe look & feel zal in verschillende fases wordt toegepast in alle merk – en communicatie uitingen. Samen met het inhouse – designteam van Electronicpartner heeft ZIGT een effectieve samenwerking gevonden. Resultaat is een sterke mediacampagne.

‘De creatieve afdeling van ZIGT fungeert als een verlengstuk van ons designteam. Zij bewaken de consistentie in vormgeving en de tone-of-voice voor al onze media-uitingen. ZIGT is zo’n sparringpartner die proactief meedenkt vanuit verschillende expertises.’ Arne van der Haar. Sr. Designer. ElectronicPartner

Mediastrategie

Vanuit de mediastrategie is er gekozen voor de lange termijn. Om de doelstelling van EP: te realiseren kiezen we één kanaal om een fundament mee te leggen. Met radio leggen we de basis. Deze basis leggen we met de drie ‘co’s’: Consistentie, Continuïteit, Coherentie. Consistentie zorgt ervoor dat je makkelijk herkenbaar bent, continuïteit gaat ervoor zorgen dat iets blijft hangen en coherentie houdt in dat er samenhang bestaat tussen de verhalen die vanuit het merk vertelt worden.

De eerste brandingcampagne loopt en is te horen op Qmusic, NPO Radio 2, Radio 10 en de zenders van Epower. En de vervolg radioflights staan al op de planning.

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
Mensen op plein

Trends in Digitale Media

Nieuws
18 november 2025
Header artikel focus op tv

Waarom focus in je TV-commercial echt werkt

Nieuws
05 november 2025
Foto Max BossData

Zo weet je eindelijk welke online campagnes de kassa vullen

Nieuws
04 november 2025
ZIGT op Groei Welkoop

Hoe Welkoop groeit met advies, emotie en loyale klanten

Podcast
29 oktober 2025
Nicky Levinschi

‘Het draait niet om bereik maar om businessimpact’

Nieuws
23 oktober 2025
DOOH voor videostrategie

Wanneer is buitenreclame interessant voor jouw videostrategie?

Nieuws
20 oktober 2025
Merkherkenning

Welk videoplatform levert de meest effectieve merkherkenning op?

01 oktober 2025
ZIGT op Groei - NIO

NIO herdefinieert de autowereld door focus op community marketing

Podcast
25 september 2025
Print versus digitaal

Waarom de fysieke folder nog steeds onderdeel moet zijn van je marketingstrategie

22 september 2025
ZIGT
  • Cases
  • Werken bij11
  • Actueel
Contact

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases
vlag

Campagne ‘De Bouw Maakt Het’ groot succes

  • Strategy & Insights
  • Retail
Flessen wijn

66% lagere kosten per advertentie-aankoop met de Dynamic Image Editor van Channable

  • Strategy & Insights
  • Retail
Afbeelding van eten bij Salsa Shop

Een nieuwe Salsa Shop is booming business

  • Paid media
  • Retail
peeze-logo

Peeze realiseert met compact budget en slimme keuzes een stijging in het aantal zoekopdrachten

  • Strategy & Insights
  • Retail
header Qredits

Qredits: succes zit in meer dan krediet

  • Strategy & Insights
  • Retail
Leen Bakker

Leen Bakker verdubbelt aankopen met nieuwe Advantage+ Shopping campagne

  • Strategy & Insights
  • Retail
A68-thumbnail

Wie de boer niet kent…

  • Strategy & Insights
  • Retail
A67-thumbnail

Dierenbescherming: nieuw merkverhaal razendsnel bekend gemaakt

  • Strategy & Insights
  • Retail