Leen Bakker verdubbelt aankopen met nieuwe Advantage+ Shopping campagne

Succesverhaal
Leen Bakker verdubbelt aankopen met nieuwe Advantage+ Shopping campagne

Met meer dan 170 woonwinkels is Leen Bakker niet meer van de woonboulevards weg te denken. In de afgelopen jaren heeft Leen Bakker haar online aanwezigheid verhoogd door onder andere social advertising op een effectieve manier in te zetten. In samenwerking met long-term partner ZIGT, locatie Utrecht (voormalig Created First), en Meta is een nieuw type campagne getest – Advantage+ Shopping. En met succes.

Mooi wonen toegankelijk maken

Leen Bakker bestaat al ruim 100 jaar. Met als doel om elk huis een thuis te maken is Leen Bakker ondertussen de grootste omnichannel value discounter in de woninginrichting sector in Nederland en België. Naast de bijna 2 miljoen maandelijkse bezoekers heeft Leen Bakker meer dan 4 miljoen online bezoekers.

Social advertising

Door het gebruik van social advertising probeert Leen Bakker in samenwerking met ZIGT de sales te verhogen. Sinds kort is via Meta een nieuw type campagne gelanceerd, genaamd Advantage+ Shopping. Dit campagnetype heeft veel gelijkenissen met de Performance Max campagnes van Google en geeft de adverteerder een optie om een brede doelgroep te benaderen. Dit geeft het algoritme meer vrijheid om de passende content uit te leveren aan de juiste personen. Goed performing creatives worden alleen nog maar belangrijker.

Officiële Advantage+ test met Meta

In samenwerking met Meta heeft ZIGT voor Leen Bakker de Advantage+ Shopping campagne getest tegen de reguliere conversie campagnes. De test bestond uit twee cellen:

  1. Reguliere conversie campagnes o.b.v. catalog data
  2. Advantage+ Shopping conversie campagne
De nieuwe Advantage+ Shopping campagne was een groot succes

Het resultaat:
De nieuwe Advantage+ Shopping campagne was een groot succes

Leen Bakker zag een verdubbeling van aankopen in vergelijking met de reguliere conversie campagnes. Daarnaast was er een afname van 37% van de kosten per aankoop.

“Het is fijn om zo’n groot succes te behalen door nieuwe campagne-mechanismen toe te passen.”

Selma Erol, Team Lead Social & Web Content, Leen Bakker

Lees meer over deze success story op Meta