Nuud ziet verbeterde campagneresultaten door meer te meten

Succesverhaal
Nuud ziet verbeterde campagneresultaten door meer te meten

Data: je kunt er tegenwoordig niet meer omheen. Maar wist je dat meer meten ook zorgt voor verbeterde resultaten in jouw paid social campagnes? Tijdens een test met ZIGT (locatie Utrecht, voorheen Created First) en Meta zag Nuud een verhoging van 23% van de sales door het toevoegen van een extra meting op de website: de Meta Conversions API.

Een alternatief voor deodorant

Nuud is een vegan en natuurlijk alternatief voor de traditionele deodorant. Door de geurloze crème worden geurtjes geneutraliseerd voor 3 tot 7 dagen. Poriën worden niet verstopt doordat het product op de huid blijft liggen. Het Nederlandse bedrijf is opgericht in 2017 en heeft na een enorme groei ondertussen al meer dan 2,5 miljoen oksels wereldwijd geholpen. 

Social advertising en data loss

Met ZIGT wordt er constant gewerkt aan performance-gedreven paid social campagnes. Met een sterke focus op efficiency en attributie is goed meten daarbij van belang. De Meta Pixel is daarvoor een oplossing. Dit is een stukje code die op de website wordt geplaatst waardoor men kan inzien wat voor acties de consument neemt tijdens het websitebezoek. Helaas bleek vorig jaar dat door de komst van iOS 14.5 en veranderingen in cookies veel data niet meer meetbaar was. Meta heeft hiervoor een oplossing bedacht die is getest in samenwerking met Nuud, een server-side tagging methode genaamd de Conversions API (CAPI). Deze wordt als aanvulling gebruikt op de pixel om zo een completer beeld van de data te krijgen. Deze gegevens worden vervolgens door de campagnes gebruikt om de juiste doelgroepen te vinden. 

De Conversions API: een goede toevoeging

Voor de officiële test met Meta zijn er twee set-ups tegen elkaar getest: 

  1. Alleen pixel-tracking
  2. Pixel met toevoeging van Conversions API

Door het toevoegen van de Conversions API zijn er 23% meer aankopen geweest tegenover een campagne met alleen de pixel. De kosten per aankoop waren 19% lager met de toevoeging van CAPI. Door dus meer data terug te geven aan Meta, kon het algoritme achter de campagnes dus efficiënter geld uitgeven. 

“Dit is een succesvolle test geweest om de verbeterde meetkracht te bewijzen van de Meta Conversions API.” Tom Baas, co-owner Nuud

Conclusie

Met de Meta Conversions API worden jouw campagnes op Meta effectiever, waardoor kosten worden verlaagd en sales worden verhoogd. Meer weten over de Conversions API? Check ons blog. Implementatie van de Conversions API is mogelijk bij ZIGT.

Wil je meer weten over de groeistrategie van Nuud? Luister dan naar deze podcast waarin Tom Jessen in gesprek is met Wilbert Leering, Co-founder en Creative Director bij Nuud.