Succesverhaal
Smart advertising voor SmartPhoto
SmartPhoto print je mooiste herinneringen als fotoprint, canvas, fotoboek, of personaliseer een fotokaartje met jouw foto’s en teksten. Om deze producten in de spotlight te zetten, is er in België een socialmediacampagne gelanceerd.
ZIGT heeft in samenwerking met BossData een strategie ontwikkeld waarbij we met verschillende creatieve uitingen adverteren op Facebook en Instagram.
Elke maand analyseren we welke uiting met welk product het beste presteert, oftewel de hoogste conversie behaalt. Dit kan per regio verschillen. Zo presteert een bepaald product goed in Wallonië, terwijl dezelfde post in Vlaanderen minder respons genereert. Door deze resultaten maandelijks te evalueren, spelen we in op de behoeften en interesses van de doelgroep.
Advertenties met gepersonaliseerde fotoboeken scoren bijvoorbeeld altijd vrij hoog, aangezien dit een populair product is binnen de doelgroep. Toch proberen we, naast fotoboeken, ook andere producten uit het assortiment onder de aandacht te brengen om het gevarieerde aanbod van SmartPhoto te tonen.
Het resultaat:
Variatie in creatie
Op basis van de SmartPhoto-beeldbank, aangevuld met stockfoto’s, zijn we aan de slag gegaan met het creëren van advertenties. We hebben een template ontwikkeld in verschillende formaten op basis van het brandbook. Voor afwisseling combineren we productadvertenties met lifestyle-advertenties. Naast de standaardformaten (vierkant en story) adverteren we ook met carrousels.
Op deze manier kunnen we maandelijks evalueren welke creaties het beste presteren en, indien nodig, aanpassingen doorvoeren. Zo spelen we snel in op de resultaten van eerdere uitingen.