Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
Marnienke
  1. Home
  2. Verhalen
  3. Ontmoet research director marnienke

Ontmoet Research Director Marnienke

Stel jezelf even voor

Ik ben Marnienke, 37 jaar oud en woon in het centrum van het prachtige Haarlem met mijn twee katten, Boef en Buddy. Naast dat ik veel tijd doorbreng op mijn dakterras, kun je me ook vaak vinden op het strand, in de duinen, op de manege, in de sportschool, op een festival of op een SUP-board in de grachten van Haarlem. Als ik niet in Nederland ben, ben ik waarschijnlijk op een bijzondere plek ergens op deze planeet, omdat ik ook dol ben op reizen, bij voorkeur naar niet-toeristische plaatsen. Voordat ik bij ZIGT ging werken, heb ik als kwalitatief onderzoeker bij YoungWorks gewerkt, waar ik in het onderzoeksveld ben gerold. Ik werkte daar al tijdens mijn studie Communicatiewetenschap aan de UvA, die ik volgde na mijn HBO-studie Communicatie aan de Hogeschool Leiden.

Wat doe je bij ZIGT?

Ik ben research director in het researchteam van ZIGT (onderdeel van Strategy) en werk inmiddels al 11,5 jaar bij mijn “tweede familie”. Ik begon ooit als research executive en ben doorgegroeid naar director. Alle onderzoeksprojecten van ZIGT komen bij mij terecht en ik zorg ervoor dat een onderzoek van begin tot eind wordt bedacht, opgezet en uitgevoerd. Van het maken en programmeren van vragenlijsten tot het analyseren en rapporteren van de data. Het adviseren is iets waar ik erg van geniet, omdat je dan echt de diepte ingaat met de resultaten en de klant verder helpt. Onze onderzoeken omvatten voornamelijk campagne-effectmetingen, pre-testen van materiaal en markt- en doelgroepanalyses. Af en toe kan ik me ook bezighouden met kwalitatief onderzoek. Daar ben ik natuurlijk opgeleid en ik vind het geweldig om een onderwerp grondig te onderzoeken met een groep mensen aan tafel.

Wat drijft je?

Een goede onderzoeksopzet bedenken, inzichten genereren uit deze data en vervolgens onze klanten adviseren. In de bijna 12 jaar dat ik hier werk, heb ik een aantal klanten opgebouwd waarmee ik een sterke zakelijke band heb ontwikkeld. Ze vertrouwen volledig op mijn advies. Dat vind ik echt geweldig, dat ze mij het vertrouwen geven en daadwerkelijk iets doen met mijn advies, hoe klein het soms ook is. Toen ik op de middelbare school zat, had ik helemaal niets met cijfers en zelfs wiskunde had ik in de vierde klas laten vallen. Ik had toen nooit kunnen bedenken dat mijn werk later voornamelijk uit cijfers zou bestaan. Het geeft me voldoening om iets te kunnen wat ik vroeger niet kon of moeilijk vond. Hetzelfde geldt voor presenteren: vroeger vond ik dat doodeng. Nu presenteer ik regelmatig de ZIGT Video Update en draai ik mijn hand er niet meer voor om als ik voor de camera moet staan. Als ik iets moeilijks moet doen, zet ik door en blijf ik eraan werken totdat ik het begrijp.

Hoe zit het met ZIGT?

Zoals ik al eerder hebt benoemd, is ZIGT voor mij een “tweede familie”. Ik houd van ZIGT en vooral van de mensen die er werken, zij zorgen ervoor dat ik elke dag met veel plezier naar mijn werk ga. Sommige collega’s zijn ook echt goede vrienden geworden, met wie ik buiten ZIGT veel tijd doorbreng en regelmatig contact heb. Dat is ook een van de sterke punten van ZIGT: als je hier werkt, is het echt een belangrijk onderdeel van je sociale leven. Mijn omgeving vindt het altijd bijzonder als ik zeg dat ik weer naar een festival ga met collega’s, maar ik vind dat juist leuk en kan er echt van genieten. Om een cliché te gebruiken: “work hard, play hard” is hier absoluut van toepassing. Vrijdagmiddag is altijd ZIGT-middag voor mij en ik vind het altijd geweldig om te zien hoe (nieuwe) collega’s dat stukje ZIGT-DNA in zichzelf ontdekken en meedoen.

En je toekomst?

Die ligt vooralsnog bij ZIGT. Hoewel ik inmiddels in een hogere functie ben beland, ben ik nog lang niet uitgeleerd op het gebied van onderzoek. Bij ZIGT zijn er talloze mogelijkheden om door te blijven groeien. Wanneer je niet meer omhoog kan, kan je altijd nog de breedte of diepte in. Ik ben dé persoon waar je naartoe kunt gaan voor al je onderzoeksbehoeften en ik vervul die rol met plezier.

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Swapfiets: nieuw design resulteert in stijging abonnementen

  • Design & Technology
  • Strategy & Insights
  • Branding

Development van online bloemenplatform

  • Design & Technology
  • Branding
Afbeelding van Milwaukee boor

Milwaukee is jarig en trakteert

  • Design & Technology
  • Paid media
  • Branding
Digihulp

Digihulp.nl: dé website waar je terecht kunt als je er digitaal niet uitkomt

  • Design & Technology
  • Retail
A57-thumbnail

Hoe krijg je Vakanties.nl tussen de oren van de consument?

  • Design & Technology
  • Branding

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
A038-thumbnail

Waarom de toekomst van media menselijk blijft

Nieuws
08 september 2025
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
Header jongerenonderzoek

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Nieuws
17 juli 2025
Header mediabureau keuze

Welk type mediabureau past bij jouw merk? Zo maak je de juiste keuze

Nieuws
04 juni 2025
Teaser Shein en Temu

Waarom Temu, Shein en Alibaba de Europese consument slim verleiden en wat wij daarvan kunnen leren

Nieuws
14 mei 2025
Teaser Ienie mienie onderzoek

Iene Miene Media 2025: hoe vinden ouders balans tussen jonge kinderen en digitale media

Nieuws
08 mei 2025
Twee mensen kijken tv

TV is niet dood: de rol van alle vormen van TV in een veranderend medialandschap

Nieuws
24 april 2025
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij10
  • Over ZIGT
Contact