Brutal website voor Leids poppodium

Succesverhaal
Brutal website voor Leids poppodium

Elke respectabele stad heeft een poppodium. Leiden heeft de Nobel, waar artiesten zoals Goldband, Son Mieux, Wende, DeWolff en Sophie Straat optreden. Hier worden diverse genres geprogrammeerd, van indie tot latin en van reggae tot hiphop. De Nobel is een creatieve plek in het hart van Leiden. Zo’n locatie verdient een solide website, en ZIGT heeft deze gebouwd.

Doodsimpel en loeilevend

Op de website van de Nobel moet je kunnen zien welke artiesten naar de stad komen en moet je gemakkelijk kaartjes kunnen kopen. Doodsimpel.

De bedrijfsvoering van Nobel is daarentegen een loeilevende logistieke organisatie. Hoe laat treedt welke artiest op in welke zaal? Welke kleedkamers horen daarbij? Neemt de artiest van dienst genoegen met een cola, of moeten er schaaltjes met blauwe smarties en Beierse aardbeienlikeur in halveliterpullen klaargezet worden? Om deze logistiek te beheren, maakt de Nobel gebruik van de software van Yesplan.

Ooit was het vullen van het programma op de website ook een complexe logistieke operatie. Maar sinds de website live is gegaan, haalt deze automatisch de programmagegevens op uit Yesplan. De website levert deze gegevens vervolgens aan Eventix, het kaartverkoopsysteem waarmee je via de website kaartjes kunt kopen. Om eerlijk te zijn, viel de klus voor ZIGT dus wel mee. We hoefden alleen maar helder na te denken en de taken nauwkeurig uit te voeren. We hebben Yesplan en Eventix eenvoudig gekoppeld aan een website die verder niet veel hoefde te kunnen, behalve er mooi uitzien natuurlijk.

Van hiphoppers tot metalheads

Het resultaat:
Van hiphoppers tot metalheads

Onze trots zit hem dan ook in het design. Onversneden brutal. Het spreekt zowel danceliefhebbers als hiphopfans aan, evenals jazzliefhebbers en metalheads. Je kunt hier gerust een rapper naast een idealistische singer-songwriter plaatsen, en zelfs als bands geen goed beeldmateriaal hebben, heeft dit geen invloed op de uitstraling van de website. We hebben een aangenaam minimalistisch kleurenpalet ontwikkeld en het logo aangepast. Alles wat geanimeerd kon worden, hebben we voorzien van inlaad- en interactieanimaties. Toen we klaar waren, hebben we het hele ontwerp expres een beetje speels en eigenzinnig gemaakt, voor die creatieve twist.

Ga naar website van de Nobel