Eyeopener voor automobilisten

Succesverhaal
Eyeopener voor automobilisten

Torenhoge parkeertarieven in de Randstad; een ergernis van veel autobezitters. Ook voor dagjesmensen die een bezoek willen brengen aan musea of theater is een parkeertarief per uur een drempel om de stad te bezoeken.

Interparking heeft ZIGT Create gevraagd mee te denken over een nieuwe marketingstrategie en awareness campagne voor het product online reserveren. Want als je vooraf online je parkeerplek reserveert bij Interparking, bespaar je tot wel 50% op je parkeerkosten. Een ander belangrijk bijkomend voordeel van online reserveren is dat de klant zo snel mogelijk vanuit zijn vertrekpunt naar de parkeergarage wordt geleid. Dit zorgt voor minder zoekverkeer op straat wat weer een positief impact heeft op het milieu.

“ZIGT Create heeft goed meegedacht met hoe wij de boodschap op een catchy, maar toch passende manier konden uitbrengen. Dat is absoluut gelukt met de pakkende tagline. De campagne wordt breed gedragen door de hele organisatie.”
Verena Zoon, Online Marketing & Sales. Interparking

Aan ZIGT Create de uitdaging om deze ‘goed nieuws boodschap’ over de bühne te brengen. Dit voorjaar startte een pilotcampagne ‘Parkeren in de stad goedkoper dan je dacht’. Met deze campagnethematiek laat Interparking via DOOH / social media weten dat parkeren in de grote steden dus helemaal niet duur hoeft te zijn. Je parkeert, op diverse toplocaties in zes grote Nederlandse steden, al vanaf € 10,- per dag. Hiermee maakt Interparking zorgeloos, betaalbaar en dichtbij parkeren voor iedereen toegankelijk.

Wow-effect zie je terug in de resultaten

“De resultaten van onze campagne zijn overweldigend. Een forse stijging in reserveringen in Amsterdam en Den Haag. En een verdubbeling van het verkeer naar de website. Een hele effectieve score waar wij als team heel trots op zijn”, aldus Raymond Bloem, Creative director van ZIGT.

Meer over Interparking

Interparking houdt zich, in heel Europa, al meer dan zestig jaar bezig met het ontwikkelen, kopen, huren en beheren van hoogwaardige en betaalbare parkeergarages. Al vanaf de bouw van de eerste parkeervoorziening in Brussel hebben de bezoekers hierbij centraal gestaan. Door deze sterke focus op de klant én het realiseren van kwalitatief hoogwaardige parkeervoorzieningen heeft Interparking een sterke marktpositie kunnen realiseren en zijn zij een van de marktleiders op het gebied van parkeren in Europa. In Nederland heeft Interparking inmiddels ook een omvangrijke portefeuille opgebouwd met 127 parkeervoorzieningen.