Hoe krijg je Vakanties.nl tussen de oren van de consument?

Case
Hoe krijg je Vakanties.nl tussen de oren van de consument?

Vakantie! Wie kijkt er niet naar uit. En wat als je nu je gehele vakantie heel makkelijk online kan vinden en boeken en dan ook nog eens met de kwaliteit en de service van een gewoon reisbureau. Kan dat? Jazeker, Vakanties.nl. Wie? Precies, daar gaan wij aan werken.

Vakanties.nl is een jong, innovatief en een tikkeltje nerdy (zeggen ze zelf) online reisbureau en bieden een nieuw, jong en fris online alternatief waar je je gehele vakantie kan boeken. Op Vakanties.nl stel je helemaal zelf je vakantie samen uit het grootste aanbod van Nederland. Kies je voor een hotel met losse vlucht van Easyjet of Transavia? Of toch liever een volledige vakantie van TUI of Corendon? Jij kunt alle prijzen vergelijken en je combineert zelf je ideale vakantie. En hoe meer jij de website gebruikt, des te persoonlijker zij jouw vakantiematch kunnen voorstellen.

Vakanties.nl is een samenwerking gestart met ZIGT. ZIGT is gevraagd om een gedegen mediastrategie, planning- en inkoopvoorstel te doen met als belangrijkste doelstelling om de naam Vakanties.nl tussen de oren te krijgen bij de consument. Hoe? Door korte opvallende commercials op radio en TV, met zelfs meerdere versies in een en hetzelfde reclameblok. TV billboarding om het merk meer lading te geven en te zorgen dat je rijk aanwezig bent op de online platforms, zodat niemand meer om Vakanties.nl heen kunnen. Oh ja, en de campagne lanceren we uiteraard in december want dat is hét moment dat mensen zich op vakanties gaan oriënteren of zelfs gaan boeken. Maar het is nu november? Precies, geen moment te verliezen dus!

Niet voor de hand liggende stijl valt op en spreekt aan.

Het resultaat:
Niet voor de hand liggende stijl valt op en spreekt aan.

Bij de vraag aan ZIGT om een gedegen mediastrategie, plannings- en inkoopvoorstel te doen, is ZIGT Studio direct hierop aangehaakt om in de brainstorm meteen visueel creatief mee te kunnen denken in de strategie. Op basis daarvan heeft Vakantie.nl ons gevraagd om een opvallend nieuw concept te bedenken aansluitend op de middelen van de mediamix. Oh ja, en het mag lekker opvallen of een beetje gek. Niet zo dertien-in-een-dozijn zoals alle concurrenten doen. De focus moet liggen op de vakanties die het meest in trek zijn zoals Spanje, Italië en Egypte.

Aan de merknaam of url ligt het niet. Daar hoef je niets over uit te leggen en zegt in één klap waar het om gaat. Dus slim om hiervoor een lekker zomers en goed-in-het-gehoor-liggende oorwurm voor te ontwikkelen. Dit in combinatie met een illustratieve funny animal animation passend bij het vakantieland, hebben we het hoge fun-gevoel weten te creëren dat precies past bij het DNA van Vakanties.nl. Sterker nog, de medewerkers van Vakantie.nl hadden direct nog een heel arsenaal aan ideeën die ze graag door ons uitgewerkt willen zien. Smaakt naar meer dus!