Milwaukee is jarig en trakteert

Succesverhaal
Milwaukee is jarig en trakteert

Milwaukee werd opgericht in 1924 en viert dit jaar zijn 100-jarig bestaan. Milwaukee is een toonaangevende fabrikant van Heavy-Duty elektrisch gereedschap, accessoires, outdoor power equipment, handgereedschap, opslagoplossingen en persoonlijke beschermingsmiddelen voor professionele eindgebruikers wereldwijd.

Solution provider

Milwaukee is eigenlijk veel meer dan alleen een powertool-bedrijf. Het merk profileert zich steeds meer als een solution provider door te luisteren naar de behoeften van de klant en met hen mee te denken. Door hun wensen te begrijpen en daarop in te spelen met innovatieve en kwalitatieve producten, onderscheidt Milwaukee zich sterk van de concurrentie.

Top-of-mind

Het resultaat:
Top-of-mind

Milwaukee is een samenwerking aangegaan met ZIGT Nederland en ZIGT België om het merk meer top-of-mind te maken bij eindgebruikers die op zoek zijn naar of een vergelijking maken tussen gereedschappen, accessoires en beschermingsmiddelen. Naast een online campagne in zowel Nederland als België, werd ook een radiocampagne ingezet.

De samenwerking ging verder: ZIGT Design & Technology werd ingeschakeld om het concept en radioscript voor de campagne te bedenken, evenals de volledige productie van de Nederlandse, Vlaamse en Waalse radiocommercials en tag-ons. Onder het motto “Wie jarig is, trakteert!” hebben we een radiocampagne ontwikkeld waarin Milwaukee gratis accu’s weggeeft bij de aanschaf van een M12- of M18-powertool.

De campagne was zeer succesvol, want in totaal zijn er 11.000 accu’s weggegeven in de markt.