Moderne campagnes voor preHistorisch Dorp

Succesverhaal
Moderne campagnes voor preHistorisch Dorp

Beleef geschiedenis van dichtbij, dát is het preHistorisch Dorp midden in Eindhoven. Dit openluchtmuseum heeft verschillende campagnes en evenementen lopen waar veel bezoekers op afkomen. Inmiddels is dit het derde jaar dat we de campagnes van preHistorisch Dorp mogen beheren.

Uitdaging

Het is aan ons om, vanaf de start tot het einde van de periode dat het preHistorisch Dorp open is, het museum te vullen met bezoekers. Zo willen we met een bepaald campagnebudget – tegen zo laag mogelijke kosten – zoveel mogelijk tickets verkopen. Vanwege de looptijd van de vakanties in verschillende periodes is het van belang dat de campagnes worden ingezet op het juiste moment!

Naast de ticketverkoop is groei in naamsbekendheid iets waar we veel mee bezig zijn voor preHistorisch Dorp. En dat werpt zijn vruchten af: vanuit alle hoeken van het land stromen mensen toe om het openluchtmuseum te ervaren.

Oplossing

Om de jaarlijkse campagnes goed in kaart te brengen zorgen we ervoor dat we aan het begin van elk jaar starten met een duidelijke planning en performance strategie. Dit zorgt er namelijk voor dat het voor elke partij duidelijk is wanneer de grote evenementen zijn en wat daarvoor nodig is.

Typisch voor deze samenwerking is de vertrouwensband die is ontstaan tussen preHistorisch Dorp en ons. Na drie jaar samenwerking kunnen we goed inschatten wat zij belangrijk vinden en weten ze waar wij toe in staat zijn. Kortom: zij bedenken wat ze willen, wij zetten onze krachten in.

Resultaat

We zijn tevreden over de samenwerking met het openluchtmuseum en erg positief over de resultaten van de afgelopen jaren. Door de jaren heen hebben we gezien dat de online ticketverkoop een extreem groot aandeel heeft gekregen in de totale ticketverkoop. Bovendien worden we dankzij de intensieve samenwerking met preHistorisch Dorp steeds efficiënter in afstemming. Dit allemaal op basis van wederzijds vertrouwen, waar we ontzettend trots op zijn!

“Bij het preHistorisch Dorp zochten we naar een nieuwe aanpak: data-driven online marketing. Die vonden we bij ZIGT. Via een gebruiksvriendelijk dashboard biedt ZIGT ons inzicht in de ontwikkelingen van paid campagnes die zij beheren, maar ook andere statistieken. Het allerbeste: ze staan niet stil. Ze blijven ons bestoken met vragen, tips en manieren om de online marketing naar een hoger level te tillen.”

Marjan Vossen – Marketeer preHistorisch Dorp