7 indrukwekkende online jaarverslagen over 2022
23-02-2023

7 indrukwekkende online jaarverslagen over 2022

Nieuw jaar, nieuw jaarverslag. De jaarcijfers zijn bekend. Nu is het woord aan de storytellers en designers. Het verhaal van het afgelopen jaar moet verteld worden: in feiten en cijfers. Of het nu een jaarrekening is of over duurzaamheid en inclusie gaat. Ook kijken we vooruit. In woord en beeld. Ter inspiratie zetten we de mooiste online jaarverslagen voor je op een rij.

Bedrijven als WeTransfer, Klarna en Unilever pakken jaarlijks uit. Ook dit jaar weer met animatie, illustratie, video en fotografie. Ben je zo een type die liever bij de feiten blijft? Geen zorgen, je kunt altijd nog een PDF met overzicht downloaden.

Namen als Google, Patagonia en Oyster vertellen hoe goed ze bezig zijn op het gebied van duurzaamheid en diversiteit. Dit doen ze met grote koppen, sterke oneliners en bovenal goed beeld. Bekijk ook het online jaarverslag van Girls Who Code. Ze vertellen hoe goed ze op weg zijn om de gendergelijkheid in tech jobs te vergroten.

Alle bovenstaande bedrijven presenteren de feitelijke resultaten, maar pakken meteen de kans andere prestaties uit te lichten. Een online jaarverslag is een mooi podium om je brand in the spotlights te zetten.