Branded Content: 5 tips & tricks
Branded Content, wij weten inmiddels dat de mogelijkheden eindeloos zijn. Wat is Branded Content nu precies? Hoe zet je Branded Content als adverteerder in voor jouw merken? Regelmatig spreken wij adverteerders en exploitanten over Branded Content en merken dat adverteerders uiteenlopende vragen hebben als het om dit type media-inzet gaat. Ook merken we dat onze hulp bij het definiëren van de eerste stappen al helpt bij het inzien van de voordelen van Branded Content. Met deze tips & tricks raak jij straks met jouw merkverhaal de juiste snaar.
Vraag jezelf af: waarom Branded Content?
Branded content is bewezen effectiever dan gewone reclame omdat de boodschap verpakt wordt in het jasje van het medium. Houd bij het opstarten van een samenwerking altijd in je achterhoofd waarom je kiest voor Brandend Content en wat de strategie erachter is, wat wil je bereiken?
-
Vraag jezelf af: waarom Branded Content?
Branded content is bewezen effectiever dan gewone reclame omdat de boodschap verpakt wordt in het jasje van het medium. Houd bij het opstarten van een samenwerking altijd in je achterhoofd waarom je kiest voor Brandend Content en wat de strategie erachter is, wat wil je bereiken?
-
Ken de ontvanger
Houdt de ontvanger van korte, visuele stukken of juist van informatieve achtergrondverhalen? Waar bevindt de ontvanger zich en wat wil de ontvanger uit de content halen? Als je weet wie je ontvanger is, weet je ook hoe je deze kunt bereiken. Hier pas je de invalshoek en tone-of-voice op aan.
-
Kies de juiste partner(s)
Kies partners waarmee jij, het merk en je ontvangers zich kunnen identificeren. Je hoeft niet voor één partij te kiezen, maar wellicht is het interessant om juist met verschillende mediapartners samen te werken.
-
Zorg voor authenticiteit
Je wilt als merk zijnde authentiek zijn en dit doorvoeren in alles wat je uitdraagt. Dit geldt ook voor Branded Content. Consumenten zijn kritisch en willen geloofwaardige, échte content.
-
Wees betrouwbaar
Wees eerlijk. Vermeld dat het om Branded Content gaat en van welk merk de content afkomstig is. Doe het subtiel, maar laat het niet weg. Het laatste dat men wil is dat de ontvanger zich misleid voelt.