Created First wordt onderdeel van ZIGT
17-03-2021

Cool
Created First wordt onderdeel van ZIGT

Social performance advertisingbureau Created First wordt per direct onderdeel van ZIGT. Het in Utrecht gevestigde bureau heeft de afgelopen jaren een snelle groei doorgemaakt. Created First is met name werkzaam voor start- en scale-ups zoals Mr. Marvis, Swapfiets en nuud. Hiervoor richt het social advertising strategieën in met als belangrijkste doel uitbreiding van omzet realiseren in binnen- en buitenland. Door de snelle groei van zowel Created First als zijn klanten, is het bedrijf door Facebook aangemerkt als Premium Marketing Partner.

Created First blijft in zijn huidige vorm bestaan in Utrecht onder leiding van oprichter Tom Baas.

‘Samen met ZIGT gaan we binnen Created First zorgen voor een optimale dienstverlening voor onze klanten. Naast onze specialisaties sluiten wij snel extra disciplines aan om onze belofte ‘your shortcut to growth’ nog beter invulling te kunnen geven. De samenwerking met ZIGT voelde meteen goed, met als gedeelde visie om het beste onafhankelijke bureau te zijn voor (snel) groeiende bedrijven in de Benelux’, aldus Tom Baas.

Joost Istha, ondernemer en oprichter van ZIGT; ‘het team van Tom richt zich lean en mean op direct resultaat voor opdrachtgevers. Het digitaliseringstempo op het snijvlak van media en business groeit enorm bij onze klanten. Met de komst van het team van Created First kunnen wij nog beter aan de vraag van de markt voldoen. Daarnaast delen we belangrijke waarden: transparantie en groei. Door letterlijk met twee teams vanuit zowel Created First en ZIGT op het gebied van performancevraagstukken het veld te betreden verwachten wij nog beter aan vragen van klanten te kunnen voldoen en de autonome groei van onze organisatie verantwoord vorm te geven.’

ZIGT blijft, los van het toevoegen van de activiteiten van Created First, ook vanuit het eigen merk door investeren in verdere groei op digital & performance activiteiten.

Rogier Bruggeman, algemeen directeur van ZIGT; ‘De wens van adverteerders om branding en performance of sales en marketing steeds verder te integreren is al een tijdje gaande en als bureau spelen we op die ontwikkeling en behoefte in. Waar we in het verleden vaak vooral als mediabureau gezien werden, zijn er ook steeds meer partijen die ons als digital marketingbureau inschakelen. Het kan allebei. De bezetting op deze activiteiten is dan ook afgelopen jaar hard toegenomen, onder meer ook door de overname en integratie van MediaScience begin 2020 en die ambitie is voor 2021 onverminderd. In april bestaan we 20 jaar en zullen we ook met een aangescherpte positionering naar buiten treden die aansluit op deze ontwikkeling.’