De impact van reclame rondom sport
25-04-2024

De impact van reclame rondom sport

Afgelopen week publiceerden VIA Nederland en Deloitte hun jaarlijkse rapport over de bestedingen aan digital advertising in Nederland. Het totaal aantal advertentiebestedingen steeg in 2023 met 5% ten opzichte van 2022. De verwachting voor 2024 doet daar een flinke schep bovenop, met een verwachte stijging van maar liefst 14%.

En dat is niet zonder reden. Dit jaar staat er namelijk een sportzomer op het programma, met zowel het EK als de Olympische Spelen. En dat zorgt voor gewilde advertentieruimte.

Maar waarom werkt adverteren tijdens sportevenementen zo goed? Nou, daar is een psychologische verklaring voor en dat is, als we het zelf mogen zeggen, enorm interessant. We leggen het uit in deze video.

Elke twee weken duiken we dieper in een actueel onderwerp in de mediawereld en delen we gratis onze inzichten. Ben je meer een fan van podcasts? Ontdek dan onze boeiende podcasts over media, marketing en professionele groei op zigt.nl/podcast.

Vragen over de video of kom je graag met ons in contact? Mail gerust naar marketing@zigt.nl.