De Koninklijke Bibliotheek nieuwe klant ZIGT
ZIGT verwelkomt de Koninklijke Bibliotheek als nieuwe klant, zij hebben een jaarstrategie ontwikkeld voor deze landelijke organisatie en gaan het media-advies en inkoop verzorgen. Nu de Bibliotheken weer open mogen gaat op 9 juni allereerst de merkcampagne van start en vervolgens worden er meerdere kortere campagnes ingezet. Deze zorgen er onder meer voor dat het bestaan van de Informatiepunten Digitale Overheid (IDO) in de bibliotheek meer landelijke bekendheid zullen krijgen.
In deze eerste campagne van de Koninklijke Bibliotheek, staan de zogenaamde IDO-punten (Informatie Digitale Overheid) centraal. Bij deze informatiepunten kunnen mensen terecht met vragen over de overheid, zoals over toeslagen, AOW, uitkering, belastingen, rijbewijs en zorg. De medewerkers van het informatiepunt helpen zoeken naar de juiste informatie. Binnenkort wordt het 200ste IDO geopend in Oegstgeest.
Stephanie Verhagen, adviseur Basisvaardigheden en Digitale Inclusie van De Koninklijke Bibliotheek: ‘Nu het moment daar is dat alle bibliotheken weer open mogen, en we ons 200ste Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) openen, is dit voor ons hét moment om met onze nieuwe campagne te starten. ZIGT heeft voor dit maatschappelijk thema, een passende mediastrategie opgezet. Zo kunnen we mensen bereiken die niet goed digitaal onderlegd zijn over de mogelijkheid om in de bibliotheek goed geholpen te worden’.
ZIGT over de Koninklijke Bibliotheek: ‘We zijn erg enthousiast om voor de Koninklijke Bibliotheek te mogen werken. We hebben een geïntegreerde media aanpak gerealiseerd, gericht op de doelgroepen Ouderen, Nieuwe Nederlanders en Laag geletterden, waarbij TV & Online Video de basis vormt en ondersteunt worden door SEA. De campagne zal groots van start gaan, waarna gedurende het jaar het onderwerp meermaals met media-inzet onder de aandacht gebracht zal worden. We hopen hiermee dat straks meer kwetsbare mensen de weg naar een IDO-punt weten te vinden’.