De sleutel tot een succesvolle campagne: De belangrijkste aspecten die invloed hebben op de waardering
03-07-2023

De sleutel tot een succesvolle campagne: De belangrijkste aspecten die invloed hebben op de waardering

Bij het beoordelen van de effectiviteit van een campagne spelen een tal van factoren een rol, die vaak ook met elkaar verbonden zijn. Regelmatig ontvangt onze onderzoeksafdeling vragen over de prestaties van een campagne in vergelijking met andere campagnes in de branche. Hoe duidelijk komen de boodschappen in mijn campagne naar voren? Wat wordt beschouwd als een uitstekende score voor een commercial? Om deze vragen te beantwoorden, hebben we diepgaand onderzoek verricht naar benchmarkgegevens.

Met meer dan tien jaar aan effectmetingen kunnen we met trots zeggen dat we een solide benchmark hebben opgebouwd om te beoordelen hoe goed een campagne zou moeten scoren. Dankzij deze gegevens kunnen we interessante analyses maken. In ons whitepaper zoomen we specifiek in op de invloed van verschillende aspecten op de waardering van een campagne.

Door de gemiddelde scores op deze aspecten van campagnewaardering te combineren met de algehele waardering, hebben we onderzocht hoeveel van de variatie in de totale campagnewaardering kan worden verklaard door specifieke factoren, zoals geloofwaardigheid, informativiteit, merkpassendheid en nog veel meer. 

Benieuwd naar de inzichten die we hebben opgedaan? Vul hieronder het aanvraagformulier in en download de whitepaper over campagnezichtbaarheid. Zo ontdek je hoe je jouw campagnes effectiever kunt maken.  

Marnienke van der Maal
Marnienke van der Maal
Research Director