‘Freedom to grow’ nieuwe positionering ZIGT
08-04-2021

‘Freedom to grow’ nieuwe positionering ZIGT

ZIGT introduceert deze week hun nieuwe bureaupropositie en positionering ‘Freedom to grow’. De aanleiding hiervoor is de ontwikkeling van het bureau van een media-adviesbureau naar adviseur op media-, marketing-, onderzoeks- en businessvraagstukken voor marketeers en ondernemers in Nederland en België.

Rogier Bruggeman, directeur van ZIGT: ‘ZIGT verbreedt haar horizon steeds meer doordat onze klanten steeds complexere vraagstukken bij ons neerleggen. Omdat we daar natuurlijk een passend antwoord op willen geven, vraagt het om het combineren van bestaande met nieuwe disciplines en bestaande met nieuwe blikvelden.

Onze nieuwe positionering wordt aangescherpt van ‘Freedom of media’ naar ‘Freedom to grow’. Op het oog wellicht een klein verschil, maar het tekent precies de uitdagingen waar ZIGT samen met onze klanten voor staan. De gesprekken die wij elke dag met onze klanten voeren gaan veel breder dan mediavraagstukken, maar groei staat eigenlijk altijd centraal.
Groei in omzet, groei in waarde, groei in bekendheid, groei in of van medewerkers, groei in duurzaamheid of andere vormen van groei. Media is daarbij een middel, maar groei wordt altijd gerealiseerd in combinatie met andere factoren. En met name die krijgen een steeds nadrukkelijkere rol binnen ZIGT voor de veelheid en diversiteit aan klanten.’

De nieuwe positionering is het resultaat van een goede samenwerking tussen het creatieve team bij ZIGT met externe partners Brandgurus en Joe Public. De introductie van ‘Freedom to grow’ gaat gepaard met een in huis ontwikkelde campagne op onder meer digitale vakmedia, radio en digitale buitenreclame.