YFood nieuwe samenwerking voor ZIGT media & performance
04-06-2021

Een gezond en snel leven
YFood nieuwe samenwerking voor ZIGT media & performance

Het Duitse Food Techbedrijf YFood Labs GmbH werkt samen met media- en performancebureau ZIGT. Het bureau is verantwoordelijk voor het vergroten van de zichtbaarheid en bekendheid van YFood en haar innovatieve producten door middel van een campagne in de grote steden van Nederland. YFood-producten zijn volledig uitgebalanceerde, draagbare, kant-en-klare (drink-)maaltijden in de vorm van dranken, repen en poeders, die perfect zijn voor een gezond en snel leven.

Sinds de oprichting van YFood Labs GmbH in 2017 in Duitsland, hebben Ben Kremer en Noel Bollmann met hun producten een revolutie teweeggebracht in de voedingsindustrie. Pas kort na het betreden van de Nederlandse markt in de zomer van 2020 met een performance marketingaanpak, kon YFood zijn eerste grote vermelding bij de Jumbo-supermarkten sluiten. De afgelopen maand is een landelijke campagne voor (Digital) Out of Home en social media gestart. Deze campagne is ontwikkeld dankzij de samenwerking tussen YFood en ZIGT, om de bekendheid van het merk en de nieuwe vermelding bij Jumbo-supermarkten te vergroten.

YFood Mede-oprichter Noel Bollmann: “In tegenstelling tot conventioneel fastfood heeft YFood een ‘complete nutrition’-benadering, wat betekent dat alle producten alle essentiële micro- en macronutriënten bevatten die het lichaam nodig heeft, gluten- en lactosevrij zijn en vrij zijn van toegevoegde suikers – zonder concessies te doen aan de smaak. We streven ernaar om van YFood een “love brand” te maken, dat ultrahandig, uitgebalanceerd en lekker eten overal en altijd beschikbaar maakt en hopelijk wordt dat nu ook door de Nederlandse consument wordt omarmd.”

Sjoerd Wijtzes: “ZIGT weet heel goed hoe je een nieuw merk moet introduceren in een nieuwe markt als Nederland. De categorie ‘drinkbare maaltijdvervangers’ zijn nog niet eerder op zo een manier geïntroduceerd in Nederland als je kijkt naar het voedingssegment waar YFood zich mee bezig houdt. Met YFood hebben wij gekeken naar de markt om de ‘hectische’ doelgroep kennis te laten maken met de producten van YFood. Plus hebben we een benodigde doorvertaling gemaakt van het concept naar de Nederlandse markt.’.”

YFood is verkrijgbaar via yfood.nl, maar ook in honderden Jumbo supermarkten en via jumbo.nl.

Sjoerd Wijtzes
Sjoerd Wijtzes
Media Consultant