Adverteren in games
06-04-2021

Programmatic Trend Event: Adverty
Adverteren in games

Op dinsdag 23 maart werd het Programmatic Trend Event gehouden door VIA Nederland. Vanwege de Corona maatregelen werd dit middels een webinar gehouden. Hierin werden verschillende onderwerpen besproken als ‘ The cookie-less era’, ‘Programmatic & Creativity’, De status van DOOH en In-Game advertsing via Adverty. Over het laatste onderwerp gaan we hieronder meer op in.

In-Game advertising bestaat al een lange tijd, maar krijgt een steeds sterkere positie binnen het adverteerpakket. Adverteerders zien steeds meer kansen om hun doelgroep te bereiken middels in-game advertising, en publishers zorgen ervoor dat de kwaliteit en de mogelijkheden steeds beter worden, waardoor adverteerders er ook een veilig gevoel bij krijgen. Binnen de in-game advertising zijn er vele soorten advertentiemogelijkheden. Er zijn de reward advertenties, waarbij men verder kan spelen als men een advertentiefilmpje kijkt. Er zijn de advertenties op de tussenschermen tijdens het spelen. En je hebt de take-over formaten waarbij het gehele scherm wordt overgenomen door een uiting.

We zien hierin vooral dat Online gaming steeds meer wordt en dat men minder tijd besteed aan offline gaming.

Zo ook Adverty. Adverty kan middels data haar doelgroep steeds beter bereiken, en biedt in-game advertising op een unieke manier aan. Waar normale in-game advertising een display of video advertentie is, biedt Adverty juist advertenties aan binnen het spel zelfs. Als men door een digitale wereld loopt, is het mogelijk om op de OOH posities te adverteren. Hierdoor ziet men de advertenties wel, maar komen deze niet opdringerig over en eigenlijk heel natuurlijk in het spel zelf. Zie hieronder een voorbeeld van deze advertentie mogelijkheid.

Op dit moment zijn de uitingen die je in de game ziet, nog niet clickable. De uitingen zijn puur gericht op het creëren van awareness en impact. In hoeverre er targeting aan de campagne kan worden toegevoegd, hangt van de desbetreffende publisher af, maar de huidige opties zijn voornamelijk gericht op demografische targeting en een app selectie. De manier van inkoop wordt afgerekend op CPM.

Een hele gave en mooie ontwikkeling binnen de markt, die binnen een paar maanden waarschijnlijk ook op de Nederlandse markt beschikbaar is.

Voor meer voorbeelden verwijzen we jullie graag door naar het volgende Youtube filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=N7X5M5lMVeM&t=12s

Voor meer informatie over Adverty, verwijzen we jullie graag door naar de website van Adverty: https://adverty.com/

 

Niek Custers
Niek Custers
Display & Programmatic Consultant