Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
  1. Home
  2. Actueel
  3. Adverty
Nieuws
06 april 2021

Adverteren in games

Op dinsdag 23 maart werd het Programmatic Trend Event gehouden door VIA Nederland. Vanwege de Corona maatregelen werd dit middels een webinar gehouden. Hierin werden verschillende onderwerpen besproken als ‘ The cookie-less era’, ‘Programmatic & Creativity’, De status van DOOH en In-Game advertsing via Adverty. Over het laatste onderwerp gaan we hieronder meer op in.

In-Game advertising bestaat al een lange tijd, maar krijgt een steeds sterkere positie binnen het adverteerpakket. Adverteerders zien steeds meer kansen om hun doelgroep te bereiken middels in-game advertising, en publishers zorgen ervoor dat de kwaliteit en de mogelijkheden steeds beter worden, waardoor adverteerders er ook een veilig gevoel bij krijgen. Binnen de in-game advertising zijn er vele soorten advertentiemogelijkheden. Er zijn de reward advertenties, waarbij men verder kan spelen als men een advertentiefilmpje kijkt. Er zijn de advertenties op de tussenschermen tijdens het spelen. En je hebt de take-over formaten waarbij het gehele scherm wordt overgenomen door een uiting.

We zien hierin vooral dat Online gaming steeds meer wordt en dat men minder tijd besteed aan offline gaming.

Gebruiksduur training uitleg

Zo ook Adverty. Adverty kan middels data haar doelgroep steeds beter bereiken, en biedt in-game advertising op een unieke manier aan. Waar normale in-game advertising een display of video advertentie is, biedt Adverty juist advertenties aan binnen het spel zelfs. Als men door een digitale wereld loopt, is het mogelijk om op de OOH posities te adverteren. Hierdoor ziet men de advertenties wel, maar komen deze niet opdringerig over en eigenlijk heel natuurlijk in het spel zelf. Zie hieronder een voorbeeld van deze advertentie mogelijkheid.

Op dit moment zijn de uitingen die je in de game ziet, nog niet clickable. De uitingen zijn puur gericht op het creëren van awareness en impact. In hoeverre er targeting aan de campagne kan worden toegevoegd, hangt van de desbetreffende publisher af, maar de huidige opties zijn voornamelijk gericht op demografische targeting en een app selectie. De manier van inkoop wordt afgerekend op CPM.

Een hele gave en mooie ontwikkeling binnen de markt, die binnen een paar maanden waarschijnlijk ook op de Nederlandse markt beschikbaar is.

Voor meer voorbeelden verwijzen we jullie graag door naar het volgende Youtube filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=N7X5M5lMVeM&t=12s

Voor meer informatie over Adverty, verwijzen we jullie graag door naar de website van Adverty: https://adverty.com/

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij
  • Over ZIGT
Contact

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Lichtgevend onderscheid in een overvolle EV markt met firefly

  • Paid media
  • Branding

Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media

  • Paid media
  • Branding
afbeelding van searchbar

Efficiënt zoekwoordenonderzoek voor Kookwinkel Oldenhof

  • Paid media
  • Performance
A58-thumbnail

Huidfonds & TikTok-influencers zorgen voor positieve impact en interactie onder jongeren

  • Paid media
  • Sustainable advertising
Riedel-thumbnail

Forse stijging van ROAS voor Riedel met Online Retail Media

  • Paid media
Afbeelding van Milwaukee boor

Milwaukee is jarig en trakteert

  • Design & Technology
  • Paid media
  • Branding
Afbeelding van dj bij een festival

Toffler Festival wederom uitverkocht, zelfs met gehalveerd budget

  • Paid media
A62-thumbnail

Optimaal profiteren van het onvoorspelbare Nederlandse weer

  • Paid media

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
A038-thumbnail

Waarom de toekomst van media menselijk blijft

Nieuws
08 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Header mediabureau keuze

Welk type mediabureau past bij jouw merk? Zo maak je de juiste keuze

Nieuws
04 juni 2025
Afbeelding van AI persoon

AI-influencers: geef ze de tijd

Nieuws
19 maart 2025
Telefoon met meta logo ligt op een laptop toetsenbord

Conversion Lift Study van Meta; wat is het en wat kun je ermee?

Nieuws
20 november 2024
Vrouw aan het bellen

Spraakfunctie van Google: de toekomst van adverteren

Nieuws
29 juli 2024
Cover meta

Meta en privacy: de impact op adverteerders

Nieuws
08 juli 2024
Juichende mensen

De ‘Programmatic’ sportzomer 2024

Nieuws
08 mei 2024
Demand gen mensen

Demand Gen: dé vervanger van Discoverycampagnes

Nieuws
27 maart 2024