Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Adverteren twitch mobiel logo
  1. Home
  2. Actueel
  3. Hoe adverteer je op twitch
Nieuws
08 juni 2022

Hoe adverteer je op Twitch?

Twitch is een online videoplatform dat zich sinds 2011 focust op het (live)streamen van video’s.

Twitch is een online videoplatform dat zich sinds 2011 focust op het (live)streamen van video’s. Met meer dan 21,5 miljoen bezoekers per dag is het platform gegroeid tot een waardige speler in de markt. In tegenstelling tot YouTube blijft een video op Twitch 14 dagen staan, daarna is de livestream niet meer te vinden op het platform. Het is echter wel mogelijk om de video te downloaden wanneer de video online staat. Video’s van Twitch partners blijven 60 dagen staan.

Twitch kanalen

Naast de gaming kanalen, waar Twitch toch bekend om staat, zijn er genoeg andere categorieën te vinden op het platform. Zo bestaan er kanalen met video’s over fitness, koken, sport, reizen en zijn er zelfs talk show kanalen. De verschillende categorieën maken het interessant voor de consument om een kijkje te nemen op het platform en aan de andere kant zorgt een variatie aan gebruikers voor verschillende campagne doelgroepen.

Video advertenties

Op het Twitch platform is het mogelijk voor een gebruiker om zich te abonneren op een kanaal. Op deze manier toont een gebruiker steun voor het kanaal en wordt deze beloond met voordelen zoals exclusieve abonnee-chats en het advertentie-vrij kunnen kijken naar de streams van het desbetreffende kanaal. Indien de gebruiker niet geabonneerd is, krijgt deze een pre- of mid-roll te zien. Deze video’s kunnen 15 of 30 seconden zijn en worden o.a. op de website en in de Twitch app getoond. De video advertenties op het Twitch platform worden 8x langer bekeken dan op Facebook en 2x langer dan op YouTube.

Doelgroep

Twitch is een goede manier om de jongere doelgroep te bereiken. Zo heeft 14% van de gebruikers een leeftijd tussen 13-17 jaar en is 56% van de gebruikers 18-34 jaar oud. De doelgroep is daarnaast technisch onderlegd. Goed om te weten is dat het in Nederland alleen mogelijk is om de 18+ gebruikers te bereiken.

Om de brede 18+ doelgroep binnen Twitch iets te verkleinen is het naast het kiezen voor specifieke categorieën zoals eerder benoemd, ook mogelijk om binnen de Amazon DSP specifieke audiences op Twitch te targeten. Dit zijn audiences die gebaseerd zijn op kijkgedrag. Zo kan er getarget worden op bijvoorbeeld ‘’game viewers’’, ‘’non gaming viewers’’ en ‘’sport viewers’’.

Binnen ZIGT zullen we voor de Open Universiteit een eerste Twitch campagne draaien die zich focust op de ‘’education’’ categorie binnen Twitch. Adverteren op het Twitch platform wordt nog niet veel gedaan in Nederland, maar met de verschillende categorieën is er voor verschillende campagne doelgroepen absoluut een match te vinden.

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij
  • Over ZIGT
Contact

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Lichtgevend onderscheid in een overvolle EV markt met firefly

  • Paid media
  • Branding

Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media

  • Paid media
  • Branding
afbeelding van searchbar

Efficiënt zoekwoordenonderzoek voor Kookwinkel Oldenhof

  • Paid media
  • Performance
A58-thumbnail

Huidfonds & TikTok-influencers zorgen voor positieve impact en interactie onder jongeren

  • Paid media
  • Sustainable advertising
Riedel-thumbnail

Forse stijging van ROAS voor Riedel met Online Retail Media

  • Paid media
Afbeelding van Milwaukee boor

Milwaukee is jarig en trakteert

  • Design & Technology
  • Paid media
  • Branding
Afbeelding van dj bij een festival

Toffler Festival wederom uitverkocht, zelfs met gehalveerd budget

  • Paid media
A62-thumbnail

Optimaal profiteren van het onvoorspelbare Nederlandse weer

  • Paid media

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
A038-thumbnail

Waarom de toekomst van media menselijk blijft

Nieuws
08 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Header mediabureau keuze

Welk type mediabureau past bij jouw merk? Zo maak je de juiste keuze

Nieuws
04 juni 2025
Afbeelding van AI persoon

AI-influencers: geef ze de tijd

Nieuws
19 maart 2025
Telefoon met meta logo ligt op een laptop toetsenbord

Conversion Lift Study van Meta; wat is het en wat kun je ermee?

Nieuws
20 november 2024
Vrouw aan het bellen

Spraakfunctie van Google: de toekomst van adverteren

Nieuws
29 juli 2024
Cover meta

Meta en privacy: de impact op adverteerders

Nieuws
08 juli 2024
Juichende mensen

De ‘Programmatic’ sportzomer 2024

Nieuws
08 mei 2024
Demand gen mensen

Demand Gen: dé vervanger van Discoverycampagnes

Nieuws
27 maart 2024