Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
  1. Home
  2. Actueel
  3. Facebook pixel wat kan je ermee en hoe stel je m
Nieuws
22 mei 2020

Facebook Pixel: wat kan je ermee en hoe stel je ‘m in?

Als je gaat adverteren in Facebook, is het zeer aan te raden om de Facebook pixel achter de website te plaatsen. Met de Facebook pixel kan je namelijk data verzamelen over mensen die jouw website bezoeken. Daarnaast is het mogelijk om met de Facebook pixel bijvoorbeeld conversiemetingen, remarketinglijsten en lookalike audiences toe te voegen.

Facebook pixel installeren

Om gegevens over websitebezoekers te verzamelen, moet de pixel wel in de broncode van de website geplaatst worden. Onderstaand wordt uitgelegd hoe je dit het beste voor elkaar kunt krijgen.

  1. Log in of maak een account aan in Facebook Business manager.
  2. Selecteer het gewenste advertentieaccount.
  3. Klik op ‘Advertentiebeheer’ (links bovenin het scherm). Druk vervolgens op ‘Gebeurtenisbeheer’.
  4. Klik op de blauwe button met ‘nieuwe gegevensbron toevoegen’ en selecteer ‘Facebook pixel’.
  5. Voeg hier een naam en de url toe en ga verder.
  6. Vervolgens krijg je verschillende opties om de pixel aan de broncode van de website toe te voegen.

Het is het makkelijkst om Google Tag Manager of een plugin te gebruiken om de code toe te voegen, maar het is ook mogelijk om de code handmatig toe te voegen.

Voorbeeld van gebruik Facebook Pixel

Let op! Omdat er gegevens worden verzameld over jouw websitebezoekers, is het nodig om een cookiemelding aan de website toe te voegen.

Gebeurtenissen Facebook

Zodra de pixel geplaatst is, is het raadzaam om ook gebeurtenissen toe te voegen. Facebook kan de campagnes dan namelijk door middel van machine learning bij sturen op basis van deze gegevens. Ook kan je de campagnes beter bijsturen, als je weet welke onderdelen conversies opleveren – en welke niet. Ook kan je met gebeurtenissen dynamisch advertenties aanpassen op basis van bekeken content. Hieronder volgt opnieuw een stappenplan.

  1. Log in of maak een account aan in Facebook Business manager.
  2. Selecteer het gewenste advertentieaccount.
  3. Klik op ‘Advertentiebeheer’ (links bovenin het scherm). Druk vervolgens op ‘Gebeurtenisbeheer’.
  4. Klik op de blauwe button met ‘nieuwe gegevensbron toevoegen’ en selecteer ‘Facebook pixel’.
  5. Druk op de pixel die je zojuist hebt aangemaakt.
  6. Ga vervolgens naar instellen (rechts bovenin het scherm) en klik op ‘nieuwe gebeurtenissen instellen’.
  7. Vervolgens kan je gebeurtenissen instellen door de ‘Hulpmiddel voor gebeurtenisconfiguratie’ van Facebook te gebruiken of deze handmatig toe te voegen.
Afbeelding van Facebook Pixel update

E-commerce meting

Je kunt ook omzetgegevens inzichtelijk maken met de Facebook pixel. Op die manier kunnen jij en Facebook de campagnes nog accurater bijsturen. Wel moet er dan transactiedata aan de pixel worden toegevoegd.

Facebook (dynamische) remarketing lijsten

Na het plaatsen van de Facebook pixel is het eveneens mogelijk om remarketing campagnes op te zetten. Met remarketing campagnes kan je banners tonen aan mensen die de website bezocht hebben. Het is zelfs mogelijk om in deze banners de producten te tonen die mensen bekeken hebben op de website. Ook hiervoor moeten er verschillende gegevens in de Facebook pixel geladen worden, zodat de juiste producten getoond worden.

Afbeelding van een Facebook ad

Lookalike audiences van Facebook

Een ander groot voordeel van de Facebook pixel is dat je data over je websitebezoekers kunt vergaren. Op basis van deze data kan Facebook een lookalike audience voor je aanmaken. Deze doelgroep kan je vervolgens bereiken op Facebook en Instagram. Een lookalike audience is een groep die sterk overeenkomt met de aangeleverde groep mensen (bijv. website bezoekers).

Facebook Analytics

En last but not least, biedt de Facebook pixel je de mogelijkheid om diverse gegevens te verzamelen over websitebezoekers. Op die manier krijg je een beter beeld van jouw doelgroep en kan je hierop inspelen.

Wil je meer advies over Facebook advertenties, of wil je het uitbesteden? Neem dan gerust contact met ons op.

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Lichtgevend onderscheid in een overvolle EV markt met firefly

  • Paid media
  • Branding

Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media

  • Paid media
  • Branding

Swapfiets: nieuw design resulteert in stijging abonnementen

  • Design & Technology
  • Strategy & Insights
  • Branding

Development van online bloemenplatform

  • Design & Technology
  • Branding
afbeelding van searchbar

Efficiënt zoekwoordenonderzoek voor Kookwinkel Oldenhof

  • Paid media
  • Performance
A58-thumbnail

Huidfonds & TikTok-influencers zorgen voor positieve impact en interactie onder jongeren

  • Paid media
  • Sustainable advertising
Riedel-thumbnail

Forse stijging van ROAS voor Riedel met Online Retail Media

  • Paid media
A70-thumbnail

Van TikTok naar werkvloer: hoe we jongeren hebben geënthousiasmeerd voor een opleiding in de Transport en Logistiek

ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij12
  • Over ZIGT
Contact

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
Header jongerenonderzoek

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Nieuws
17 juli 2025
Afbeelding Big tech artikel

Big Tech domineert de Nederlandse advertentiemarkt: gemak boven alles

Nieuws
23 april 2025
Afbeelding van ads

Online advertising: zichtbaarheid is geen garantie voor effectiviteit

Nieuws
22 april 2025
positie in blokken

Wat is de CTR van topposities in Google (2025)? Dit onderzoek geeft je inzicht

Nieuws
03 maart 2025
Duurzaamheid header

De mediabranche moet duurzaamheid structureel op de agenda zetten

Nieuws
24 februari 2025
A73-thumbnail

Effectieve oplossingen voor lead generation advertenties in Google Ads met Offline Conversion Tracking

Nieuws
15 mei 2024