Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
  1. Home
  2. Actueel
  3. Hoe adverteer je op twitch 0

Hoe adverteer je op Twitch?

Twitch is een online videoplatform dat zich sinds 2011 focust op het (live)streamen van video’s. Met meer dan 21,5 miljoen bezoekers per dag is het platform gegroeid tot een waardige speler in de markt. In tegenstelling tot YouTube blijft een video op Twitch 14 dagen staan, daarna is de livestream niet meer te vinden op het platform. Het is echter wel mogelijk om de video te downloaden wanneer de video online staat. Video’s van Twitch partners blijven 60 dagen staan.

Twitch kanalen

Naast de gaming kanalen, waar Twitch toch bekend om staat, zijn er genoeg andere categorieën te vinden op het platform. Zo bestaan er kanalen met video’s over fitness, koken, sport, reizen en zijn er zelfs talk show kanalen. De verschillende categorieën maken het interessant voor de consument om een kijkje te nemen op het platform en aan de andere kant zorgt een variatie aan gebruikers voor verschillende campagne doelgroepen.

Video advertenties

Op het Twitch platform is het mogelijk voor een gebruiker om zich te abonneren op een kanaal. Op deze manier toont een gebruiker steun voor het kanaal en wordt deze beloond met voordelen zoals exclusieve abonnee-chats en het advertentie-vrij kunnen kijken naar de streams van het desbetreffende kanaal. Indien de gebruiker niet geabonneerd is, krijgt deze een pre- of mid-roll te zien. Deze video’s kunnen 15 of 30 seconden zijn en worden o.a. op de website en in de Twitch app getoond. De video advertenties op het Twitch platform worden 8x langer bekeken dan op Facebook en 2x langer dan op YouTube.

Doelgroep

Twitch is een goede manier om de jongere doelgroep te bereiken. Zo heeft 14% van de gebruikers een leeftijd tussen 13-17 jaar en is 56% van de gebruikers 18-34 jaar oud. De doelgroep is daarnaast technisch onderlegd. Goed om te weten is dat het in Nederland alleen mogelijk is om de 18+ gebruikers te bereiken.

Om de brede 18+ doelgroep binnen Twitch iets te verkleinen is het naast het kiezen voor specifieke categorieën zoals eerder benoemd, ook mogelijk om binnen de Amazon DSP specifieke audiences op Twitch te targeten. Dit zijn audiences die gebaseerd zijn op kijkgedrag. Zo kan er getarget worden op bijvoorbeeld ‘’game viewers’’, ‘’non gaming viewers’’ en ‘’sport viewers’’.

Binnen ZIGT zullen we voor de Open Universiteit een eerste Twitch campagne draaien die zich focust op de ‘’education’’ categorie binnen Twitch. Adverteren op het Twitch platform wordt nog niet veel gedaan in Nederland, maar met de verschillende categorieën is er voor verschillende campagne doelgroepen absoluut een match te vinden.

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Lichtgevend onderscheid in een overvolle EV markt met firefly

  • Paid media
  • Branding

Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media

  • Paid media
  • Branding

Swapfiets: nieuw design resulteert in stijging abonnementen

  • Design & Technology
  • Strategy & Insights
  • Branding

Development van online bloemenplatform

  • Design & Technology
  • Branding
afbeelding van searchbar

Efficiënt zoekwoordenonderzoek voor Kookwinkel Oldenhof

  • Paid media
  • Performance
A58-thumbnail

Huidfonds & TikTok-influencers zorgen voor positieve impact en interactie onder jongeren

  • Paid media
  • Sustainable advertising
Riedel-thumbnail

Forse stijging van ROAS voor Riedel met Online Retail Media

  • Paid media
A70-thumbnail

Van TikTok naar werkvloer: hoe we jongeren hebben geënthousiasmeerd voor een opleiding in de Transport en Logistiek

ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij10
  • Over ZIGT
Contact

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Video digitale toegankelijkheid

Het belang van digitaal toegankelijke website

Video update
20 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap volgens ZIGT

De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap

Video update
05 augustus 2025
Header jongerenonderzoek

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Nieuws
17 juli 2025
Teaser native ads artikel

Waarom zouden native ads onderdeel uit moeten maken van de mediamix?

Video update
11 juli 2025
Afbeelding van man die niet digitaal toegankelijk is

Waarom is digitale toegankelijkheid belangrijk in websitedesign?

Video update
11 juni 2025
3 tips over Chinese apps

Drie lessen van Chinese apps zoals Temu en TikTok?

Video update
11 mei 2025