Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
  1. Home
  2. Actueel
  3. Instagram storys link sticker 5 stappen
Nieuws
05 november 2021

Instagram story’s link sticker in 5 stappen

Instagram heeft sinds 27 oktober de swipe-up functie in de stories vervangen door een link sticker. Zakelijke gebruikers en creators gebruikten de swipe-up functie om bijvoorbeeld door te verwijzen naar een webshop, naar bronnen of om informatie te delen met hun volgers en de community te inspireren. Het delen links op Instagram is in vele situaties erg handig, daarom is er vanaf heden besloten deze functies voor iedereen beschikbaar te maken!

De swipe-up functie van Instagram was tot voorheen namelijk alleen beschikbaar voor geverifieerde- en grote accounts (vanaf 10K volgers). Dit heeft Instagram op verzoek van de community aangepast naar een link sticker die deelbaar is voor alle accounts, dus ook kleinere accounts met minder volgers. Één van de grootste voordelen van deze nieuwe functie is dat het voor micro- en nano influencers kansen biedt om direct een link te delen van bijvoorbeeld producten of een shop. Dit geldt uiteraard ook voor kleinere bedrijven met een following base die lager is dan 10K.

Instagram geeft tevens aan dat de input van de community van creators hierbij van groot belang is. Voor hen die van hun passie hun baan willen maken of voor gebruikers die familie en vrienden willen inspireren door het delen van inspiratie en informatie is de link sticker de ideale tool!

Wil je de link sticker uitproberen voor het Instagram account voor jouw bedrijf? Doorloop deze 5 stappen:

  1. Maak een foto of upload een foto naar je story
  2. Selecteer de sticker tool in de navigatie balk
  3. Selecteer de ‘link’ sticker
  4. Voeg de gewenste link toe aan de sticker en klik op ‘done’
  5. Plaats de sticker in je story & klik op de sticker om eventueel de kleur aan te passen
     
Voorbeeld van het toevoegen van een sticker op Instagram

Toch zijn we van mening dat deze nieuwe ontwikkeling niet alleen maar positief is. Een van de nadelen van de nieuwe feature is dat iedereen een link kan delen, wat ook kan leiden tot spam of phishing. Om te voorkomen dat er schadelijke content gedeeld wordt zoals geweld, misleidende informatie of het aan zetten tot haat word bij de nieuwe feature wel extra zorg besteed om gebruikers hier voor te behoeden. Wordt er wel schadelijke content gedeeld zoals geweld, misleidende informatie of het aan zetten tot haat? Dan word de toegang tot de functie ontnomen van het desbetreffende account.

Contact?

Benieuwd wat de komst van de link sticker voor jou bedrijf kan betekenen? Wij denken graag met je mee!

Eva Ridder

Eva Ridder

Social Consultant

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij10
  • Over ZIGT
Contact

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
A038-thumbnail

Waarom de toekomst van media menselijk blijft

Nieuws
08 september 2025
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
Header jongerenonderzoek

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Nieuws
17 juli 2025
Header mediabureau keuze

Welk type mediabureau past bij jouw merk? Zo maak je de juiste keuze

Nieuws
04 juni 2025
Teaser Shein en Temu

Waarom Temu, Shein en Alibaba de Europese consument slim verleiden en wat wij daarvan kunnen leren

Nieuws
14 mei 2025
Teaser Ienie mienie onderzoek

Iene Miene Media 2025: hoe vinden ouders balans tussen jonge kinderen en digitale media

Nieuws
08 mei 2025
Twee mensen kijken tv

TV is niet dood: de rol van alle vormen van TV in een veranderend medialandschap

Nieuws
24 april 2025

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Lichtgevend onderscheid in een overvolle EV markt met firefly

  • Paid media
  • Branding

Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media

  • Paid media
  • Branding
afbeelding van searchbar

Efficiënt zoekwoordenonderzoek voor Kookwinkel Oldenhof

  • Paid media
  • Performance
A58-thumbnail

Huidfonds & TikTok-influencers zorgen voor positieve impact en interactie onder jongeren

  • Paid media
  • Sustainable advertising
Riedel-thumbnail

Forse stijging van ROAS voor Riedel met Online Retail Media

  • Paid media
Afbeelding van Milwaukee boor

Milwaukee is jarig en trakteert

  • Design & Technology
  • Paid media
  • Branding
Afbeelding van dj bij een festival

Toffler Festival wederom uitverkocht, zelfs met gehalveerd budget

  • Paid media
A62-thumbnail

Optimaal profiteren van het onvoorspelbare Nederlandse weer

  • Paid media