Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
Riedel-hero
  1. Home
  2. Cases
  3. Forse stijging van roas voor riedel met online retail media

Case Riedel B.V.Forse stijging van ROAS voor Riedel met Online Retail Media

  • Paid media

Riedel is producent van vele bekende frisdranken en sappen van Nederland, zoals Taksi, DubbelFrisss, Appelsientje en Van de Boom. Sinds het begin van de samenwerking tussen ZIGT en Riedel wordt veelvuldig TV en Online Video ingezet. Met de veranderingen van het online medialandschap is Online Retail Media ook steeds aantrekkelijker geworden om de doelgroep te bereiken. Sinds 2023 is dit toegevoegd aan de mediamiddelen mix met inzet van Albert Heijn Media Services.

In 2024 werden er veel introducties van nieuwe producten gepland en heeft Riedel aan ZIGT gevraagd om wederom Albert Heijn Media Services hiervoor in te zetten. Een mooi vraagstuk voor ZIGT om mee aan de slag te gaan!

Van uitdagingen naar oplossingen door middel van slimme tactieken

Bij dit vraagstuk waren er echter wel wat uitdagingen. Logischerwijs was het belangrijk om bij de lancering van de nieuwe producten niet de bestaande producten uit het oog te verliezen en deze dan ook voldoende onder de aandacht te brengen. De grootste uitdaging zat daarnaast ook in de doelgroep. Voor de verschillende merken én producten wordt namelijk veelal dezelfde doelgroep aangesproken. Omdat er bij de sponsored products van Albert Heijn Media Services gebruik wordt gemaakt van een biedingssysteem, liepen we de kans om concurrent te worden van de merken en producten van Riedel zelf. Daarnaast beschikt ieder merk ook nog over een eigen marketingbudget voor de diverse producten, waarmee het niet mogelijk leek om alle beschikbare budgetten tot één te bundelen.

Om al deze uitdagingen te tackelen was de beste oplossing en slimste aanpak om vanuit een productcategorie te adverteren in plaats vanuit de Riedel doelgroep. Hierdoor konden meerdere merken met verschillende producten gepromoot worden. Alle producten werden op basis van relevantie getoond; ongeacht doelgroep of merk. Denk hierbij aan relevantie op basis van zoekterm “vruchtensap” of “limonade”. Aanvullend zorgde het vernieuwde plan van aanpak ervoor dat de bestaande producten ook voldoende aandacht kregen doordat deze afwisselend werden ingezet met de nieuwe producten.

Sponsored products is een effectief middel in het online retail medialandschap. Een sterke campagne neerzetten kost echter tijd en vraagt om kennis. ZIGT neemt hierin veel werk uit handen door mee te denken over de juiste strategie en deze continu bij te stellen waar nodig, zodat we samen een zo sterk mogelijke campagne neer kunnen zetten.

- Julie van Bergen | Marketing Manager DubbelFrisss en Van de Boom (voorheen Marketing Manager Maaza, Van de Boom & E-commerce)

ah-website

Het resultaat:

Samen succesvol aanpakken zorgt voor resultaten om trots op te zijn

Door af te wijken van de geijkte paden, door doelgroep en specifieke producten niet als basisstrategie te gebruiken, én door te focussen op de kracht van een Online Retail Media platform, creëerden we een sterkte basis voor succes. Doormiddel van de intensieve samenwerking tussen Riedel, ZIGT en Albert Heijn Media Services waren we het afgelopen jaar in staat om op meerdere vlakken de campagne uitgebreid te testen. De opgedane learnings werden vervolgens direct weer doorgevoerd en hebben gezorgd voor resultaten om trots op te zijn!

Ondanks dat het jaar nog niet voorbij is, zien we dat de return on adspend (ROAS) gemiddeld met ruim 40% is gestegen ten opzichte van het jaar ervoor. Niet alleen is onze klant uitermate tevreden, maar zijn de resultaten voor Albert Heijn Media Services ook een succesverhaal!

Heb je vragen naar aanleiding van dit succesverhaal of wil je weten wat Online Retail Media voor jouw merk kan betekenen? Neem dan contact op met ons online team.

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij10
  • Over ZIGT
Contact

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
A038-thumbnail

Waarom de toekomst van media menselijk blijft

Nieuws
08 september 2025
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
Header jongerenonderzoek

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Nieuws
17 juli 2025
Header mediabureau keuze

Welk type mediabureau past bij jouw merk? Zo maak je de juiste keuze

Nieuws
04 juni 2025
Teaser Shein en Temu

Waarom Temu, Shein en Alibaba de Europese consument slim verleiden en wat wij daarvan kunnen leren

Nieuws
14 mei 2025
Teaser Ienie mienie onderzoek

Iene Miene Media 2025: hoe vinden ouders balans tussen jonge kinderen en digitale media

Nieuws
08 mei 2025
Twee mensen kijken tv

TV is niet dood: de rol van alle vormen van TV in een veranderend medialandschap

Nieuws
24 april 2025

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Lichtgevend onderscheid in een overvolle EV markt met firefly

  • Paid media
  • Branding

Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media

  • Paid media
  • Branding
afbeelding van searchbar

Efficiënt zoekwoordenonderzoek voor Kookwinkel Oldenhof

  • Paid media
  • Performance
A58-thumbnail

Huidfonds & TikTok-influencers zorgen voor positieve impact en interactie onder jongeren

  • Paid media
  • Sustainable advertising
Afbeelding van Milwaukee boor

Milwaukee is jarig en trakteert

  • Design & Technology
  • Paid media
  • Branding
Afbeelding van dj bij een festival

Toffler Festival wederom uitverkocht, zelfs met gehalveerd budget

  • Paid media
A62-thumbnail

Optimaal profiteren van het onvoorspelbare Nederlandse weer

  • Paid media
A71-thumbnail

Zin in Maandag®!

  • Paid media
  • Sustainable advertising