Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
A59-hero
  1. Home
  2. Cases
  3. Meer korting minder voedselverspilling met foodello

Case FoodelloMeer korting, minder voedselverspilling met Foodello

Wereldwijd wordt jaarlijks ongeveer een derde van al het geproduceerde voedsel verspild. Het Finse bedrijf Fiksuruoka, moederbedrijf van Foodello, heeft als missie om een zo groot mogelijke bijdrage te leveren aan het tegengaan van deze wereldwijde voedselverspilling.

Het mes snijdt aan twee kanten

Fiksuruoka koopt rechtstreeks opruimings- en restpartijen op van leveranciers en helpt hen zo om verspilling tegen te gaan. Dit zijn partijen met een naderende tenminste-houdbaar-tot-datum, producten met aangepaste verpakkingen, artikelen die uit het assortiment verdwijnen, of producten waarvan de inhoud niet helemaal klopt. Op fiksuruoka.fi worden deze voedsel- en huishoudelijke artikelen tegen hoge kortingen aan consumenten verkocht.

Fiksuruoka: een succesvolle formule

De formule is zeer succesvol in Finland, waar Fiksuruoka inmiddels een gevestigd merk is. Voor de eerste pilot over de grens is gekozen voor Nederland (gestart in februari 2022). Omdat de merknaam Fiksuruoka erg Fins is en moeilijk te lezen en uit te spreken, wordt het merk in Europa gelanceerd onder de naam Foodello, met Nederland als eerste pilot. Foodello moet worden geïntroduceerd in Nederland, waarvoor het massamedium radio wordt ingezet.

foodello-01

Het resultaat:

Onze uitdaging

ZIGT Design & Technology is gevraagd een concept en radioscript te bedenken, inclusief de productie van de radiocommercial, met als doel brand awareness te creëren. De uitdaging ligt vooral in het aanspreken van twee verschillende doelgroepen: mensen die op zoek zijn naar kortingen en mensen die idealistisch zijn ingesteld, het milieu belangrijk vinden en voedselverspilling willen verminderen.

Het doel is duidelijk: naamsbekendheid voor Foodello. In de communicatie zal de boodschap moeten worden benadrukt: "Koop op foodello.nl je voedsel- en huishoudelijke artikelen tegen hoge kortingen en help mee om voedselverspilling tegen te gaan." En dat in 20 seconden!

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
A038-thumbnail

Waarom de toekomst van media menselijk blijft

Nieuws
08 september 2025
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
Header jongerenonderzoek

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Nieuws
17 juli 2025
Header mediabureau keuze

Welk type mediabureau past bij jouw merk? Zo maak je de juiste keuze

Nieuws
04 juni 2025
Teaser Shein en Temu

Waarom Temu, Shein en Alibaba de Europese consument slim verleiden en wat wij daarvan kunnen leren

Nieuws
14 mei 2025
Teaser Ienie mienie onderzoek

Iene Miene Media 2025: hoe vinden ouders balans tussen jonge kinderen en digitale media

Nieuws
08 mei 2025
Twee mensen kijken tv

TV is niet dood: de rol van alle vormen van TV in een veranderend medialandschap

Nieuws
24 april 2025
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij10
  • Over ZIGT
Contact

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Lichtgevend onderscheid in een overvolle EV markt met firefly

  • Paid media
  • Branding

Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media

  • Paid media
  • Branding

Swapfiets: nieuw design resulteert in stijging abonnementen

  • Design & Technology
  • Strategy & Insights
  • Branding

Development van online bloemenplatform

  • Design & Technology
  • Branding
afbeelding van searchbar

Efficiënt zoekwoordenonderzoek voor Kookwinkel Oldenhof

  • Paid media
  • Performance
A58-thumbnail

Huidfonds & TikTok-influencers zorgen voor positieve impact en interactie onder jongeren

  • Paid media
  • Sustainable advertising
Riedel-thumbnail

Forse stijging van ROAS voor Riedel met Online Retail Media

  • Paid media
A70-thumbnail

Van TikTok naar werkvloer: hoe we jongeren hebben geënthousiasmeerd voor een opleiding in de Transport en Logistiek