Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
Afbeelding van een Pathé bioscoop
  1. Home
  2. Cases
  3. Maximale kijkimpact offline impact met pathe thuis

Case Pathé ThuisMaximale kijkimpact: offline impact met Pathé Thuis

  • Paid media
  • Performance

Er is een enorm aanbod aan streamingdiensten, waarbij Pathé Thuis een van de spelers is die actief is op de Nederlandse markt. Naast het bereiken van het publiek in de Pathé bioscopen, wil Pathé ook de Nederlandse huiskamers bereiken. Dit doen ze onder andere door grote filmtitels die in de bioscoop hebben gedraaid, ook op hun platform aan te bieden. Om hier aandacht voor te genereren, maken ze gebruik van zowel digitale als offline kanalen.

Sinds 2020 is ZIGT de partner van Pathé Thuis op het gebied van (D)OOH. Door extra inzet van (D)OOH worden er meer videoplays gerealiseerd voor hun aanbod aan topfilms. Daarbij wordt gekeken naar plekken waar we de doelgroep kunnen bereiken met high-impact schermen (schermen die groter zijn dan abri’s) voor maximale aandacht.

Het is een succesvolle formule gebleken voor Pathé Thuis om door middel van targeting in specifieke regio’s extra plays te genereren. Dit zien ze duidelijk terug in hun eigen data. In de periode waarin de films worden gepromoot op de (D)OOH high-impact schermen, is er een duidelijk waarneembaar effect op het aantal videoplays van de specifieke film.

De conversieratio’s op de betreffende filmpagina’s in de stad van de inzet stijgen gedurende de (D)OOH inzet. Naast het stijgende conversieratio zien we ook stijging op zoekgedrag naar de film (zowel op pathe-thuis.nl als daarbuiten in Google en Bing). - Tom Verdonck • Performance Marketeer, Pathé Thuis

Er wordt gekozen voor een hoge mediadruk op het moment dat een nieuwe film wordt uitgebracht in het weekend. Het gaat erom je eigen kracht te versterken in plaats van te proberen een zwak moment te versterken. Dit gebeurt in combinatie met Display en verschillende performance inzetten die allemaal worden gekoppeld vanuit een feed.

Fast X

Voor de film Fast X had ZIGT de opdracht gekregen om verder te kijken dan wat we tot nu toe hadden gedaan. De releasedatum van de film viel dit keer midden in de zomervakantie, meestal niet het moment waarop mensen binnen voor de buis gaan zitten. Dit vroeg om een andere tactiek. De basis van het plan was nog steeds het gebruik van high-impact schermen, omdat is gebleken dat deze ook in eerdere campagnes de meeste impact weten te realiseren. Dit werd vergeleken met kleinere formaten met bereik in een groter gebied.

Zichtbaarheid bij de Eredivisie

Met een extra focus op de mannelijke doelgroep was het idee om rond de start van het Eredivisie seizoen goed zichtbaar te zijn bij voetbalstadions. Bij de wedstrijden van PSV, Ajax, Feyenoord en Utrecht zijn extra slots ingezet op de grote impact schermen die bij de stadions lagen. Dit werd aangevuld met de schermen van CSDM. Via dit metronetwerk werden ook de uitingen van Pathé getoond op de weg naar het stadion toe.

Afbeelding van de film Fast X bij Pathé
Out of Home uiting van de film Fast X

Het Shell-netwerk

Voor nog meer impact werd ook het tanknetwerk van Shell ingezet. Mensen die ’s avonds bij Shell aan het tanken waren, kregen via het netwerk van CSDM de uiting van Fast X te zien. Op deze manier waren we op een relevant moment aanwezig, zodat ze eenmaal thuis voor de buis direct de film bij Pathé Thuis zouden gaan streamen.

Digitaal scherm bij tankstation

Het resultaat:

Bereik en Impact op extra momenten

Samen met Pathé Thuis hebben we een aangescherpte aanpak ontwikkeld, inclusief additionele en alternatieve locaties. Ondanks de timing (in de zomervakantie) hebben we dankzij de alternatieve inzet van DOOH extra bereik en impact weten te realiseren binnen de doelgroep. Dit heeft niet alleen geleid tot meer impressies en bereik, maar is ook nog kosteneffectiever gebleken in vergelijking met eerdere campagnes.

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij10
  • Over ZIGT
Contact

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Video digitale toegankelijkheid

Het belang van digitaal toegankelijke website

Video update
20 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap volgens ZIGT

De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap

Video update
05 augustus 2025
Header jongerenonderzoek

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Nieuws
17 juli 2025
Teaser native ads artikel

Waarom zouden native ads onderdeel uit moeten maken van de mediamix?

Video update
11 juli 2025
Afbeelding van man die niet digitaal toegankelijk is

Waarom is digitale toegankelijkheid belangrijk in websitedesign?

Video update
11 juni 2025
3 tips over Chinese apps

Drie lessen van Chinese apps zoals Temu en TikTok?

Video update
11 mei 2025

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Lichtgevend onderscheid in een overvolle EV markt met firefly

  • Paid media
  • Branding

Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media

  • Paid media
  • Branding
afbeelding van searchbar

Efficiënt zoekwoordenonderzoek voor Kookwinkel Oldenhof

  • Paid media
  • Performance
Afbeelding van Milwaukee boor

Milwaukee is jarig en trakteert

  • Design & Technology
  • Paid media
  • Branding
Afbeelding met man die muziek luistert

Open Universiteit: merkpositionering en kennisdeling via podcasting

  • Paid media
  • Performance
Afbeelding van OOH-uiting met tekst 'word examinator'

CBR werft met succes examinatoren tijdens landelijk personeelstekort

  • Paid media
  • Performance
Afbeelding van een man op een Veloretti fiets

Veloretti ziet een hogere Click Through Rate en meer Add-to-Carts door de inzet van Partnership Ads

  • Paid media
  • Branding
Twee mensen op een bank van Prominent

Prominent bindt nieuwe doelgroep razendsnel zonder de oude in de kou te laten staan

  • Paid media
  • Strategy & Insights
  • Branding