Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
Afbeelding van dj bij een festival
  1. Home
  2. Cases
  3. Toffler festival wederom uitverkocht zelfs met gehalveerd budget

Case Toffler FestivalToffler Festival wederom uitverkocht, zelfs met gehalveerd budget

  • Paid media

Toffler en ZIGT hebben al een aantal jaren een succesvolle samenwerking. We hebben meerdere edities van festivals, blockparties en clubevenementen gepromoot. Toffler, gevestigd in het hart van Rotterdam, is een ondergrondse nachtclub waar voornamelijk vooruitstrevende elektronische muziek wordt gedraaid. Naast de nachtclub organiseert Toffler jaarlijkse evenementen zoals het Toffler Indoor Festival, de Toffler Blockparty en het Toffler Festival. Het Toffler Festival is het grootste evenement met 14.000 tickets/bezoekers in het Roel Langerakpark. Voor het Toffler Festival 2024 hebben we een doordacht plan ingezet, waardoor we alle tickets hebben kunnen verkopen! Benieuwd naar onze strategie? Lees verder hieronder.

Dankzij onze jarenlange samenwerking met Toffler hebben we waardevolle inzichten verkregen uit voorgaande campagnes. We hebben geleerd welke advertentie-uitingen effectief zijn, welke kanalen het beste ingezet kunnen worden en welke doelgroepen succesvol zijn. Op basis van deze inzichten hebben we campagnes op Meta en YouTube opgezet.

De samenwerking met Toffler was ook essentieel omdat zij kwalitatief advertentiemateriaal konden leveren. Dit helpt namelijk om de advertenties aantrekkelijker te maken voor de gebruiker. Daarnaast heeft Toffler effectieve e-mailmarketing gebruikt om geabonneerde gebruikers te informeren over het festival en de ticketstatus.

Afbeelding van een social media post van Toffler festival

Tot slot verkrijgen we inzichten vanuit de websitedata met behulp van Google Analytics. Hiermee kunnen we de volledige klantreis doormeten en, indien nodig, optimaliseren.

De grootste focus van onze campagnes ligt op Meta. We zetten drie fundamentele elementen in voor de campagnes:

Organische berichten van Facebook pushen voor meer bereik

Binnen deze campagne adverteren we met een lookalike doelgroep op basis van pagina-betrokkenen. We focussen ons op organische berichten die we vervolgens gebruiken om meer betrokkenheid te genereren, zoals bijvoorbeeld een line-up bericht.

Evenementcampagne voor meer betrokkenheid

In deze campagne maken we gebruik van twee doelgroepen: lookalikes op basis van kopers en een gemengde doelgroep van pagina-betrokkenen en videokijkers. Met deze advertentie richten we ons op het Facebook-event, waarbij de gebruiker kan aangeven dat hij aanwezig of geïnteresseerd is in het festival. We gebruiken sfeerafbeeldingen en ticketupdates als content.

Andere afbeelding van social media post van Toffler Festival
Afbeelding van video Toffler Festival

Conversiecampagnes voor ticketverkoop

Dit is de hoofdcampagne waarop we ons focussen. Ons doel is om zoveel mogelijk tickets te verkopen, waarbij we sturen op conversies. We meten zoveel mogelijk contactpunten in de klantreis om deze data te gebruiken voor het Meta-algoritme. Hierdoor kunnen we de campagne effectief bijsturen voor maximale verkopen.

In deze conversiecampagne maken we gebruik van brede doelgroepen en interesses die gerelateerd zijn aan de aanwezige artiesten. Hieronder zie je het verloop van onze roadmap:

roadmap van campagne

Om de klantreis te ondersteunen, zetten we YouTube in. Dit hebben we de afgelopen twee maanden gedaan om de ticketverkoop te stimuleren en vooral de awarenessfase een boost te geven. We hebben gebruikgemaakt van de volgende twee strategieën:

Websiteverkeer

Hier hebben we een responsieve YouTube-advertentie gebruikt om meer verkeer naar de website te genereren. We hebben een gemengde doelgroep gebruikt van mensen met interesse in concurrerende websites en de huidige bezoekers van de Toffler-website.

In-Stream artiesten

Hier hebben we ons meer gericht op het creëren van naamsbekendheid voor het festival. We hebben dezelfde video gebruikt als bij de websiteverkeer-campagne, maar deze campagne werd uitsluitend vertoond op kanalen met elektronische muziek.

Afbeelding app Toffler Festival
Toffler festival

Het resultaat

Een uitverkochte Toffler Festival 2024!

Door de succesvolle aanpak van het uitverkochte Toffler Festival van 2023 voort te zetten, met enkele aanpassingen en continue optimalisaties, zijn we effectiever geweest in onze campagnevoering. We zijn erin geslaagd om ook dit jaar weer uitverkocht te zijn, en dat met 48,53% minder kosten ten opzichte van vorig jaar!

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
ZIGT op Groei - NIO

NIO herdefinieert de autowereld door focus op community marketing

Podcast
25 september 2025
Print versus digitaal

Waarom de fysieke folder nog steeds onderdeel moet zijn van je marketingstrategie

22 september 2025
Streaming

Amazon en Netflix bundelen krachten binnen streaming-advertising

11 september 2025
A038-thumbnail

Waarom de toekomst van media menselijk blijft

Nieuws
08 september 2025
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Video digitale toegankelijkheid

Het belang van digitaal toegankelijke website

Video update
20 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap volgens ZIGT

De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap

Video update
05 augustus 2025
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij10
  • Over ZIGT
Contact

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Lichtgevend onderscheid in een overvolle EV markt met firefly

  • Paid media
  • Branding

Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media

  • Paid media
  • Branding
afbeelding van searchbar

Efficiënt zoekwoordenonderzoek voor Kookwinkel Oldenhof

  • Paid media
  • Performance
A58-thumbnail

Huidfonds & TikTok-influencers zorgen voor positieve impact en interactie onder jongeren

  • Paid media
  • Sustainable advertising
Riedel-thumbnail

Forse stijging van ROAS voor Riedel met Online Retail Media

  • Paid media
Afbeelding van Milwaukee boor

Milwaukee is jarig en trakteert

  • Design & Technology
  • Paid media
  • Branding
A62-thumbnail

Optimaal profiteren van het onvoorspelbare Nederlandse weer

  • Paid media
A71-thumbnail

Zin in Maandag®!

  • Paid media
  • Sustainable advertising