CRO
CRO, oftewel Conversie Ratio Optimalisatie, is het optimaliseren van een website of landingspagina met als doel het aantal conversies te maximaliseren. Want verkeer naar je website of campagnepagina leiden is één ding, uiteindelijk wil je dat dat bezoek wat oplevert. Door klantpaden te analyseren zien we waar winst behaald kan worden. Hypotheses toetsen we met A/B-testen en no-brainers worden gelijk geïmplementeerd. Tijdens het conversie-optimalisatietraject zetten we stappen naar een steeds hoger conversiepercentage. Met als effect blijere klanten en hogere omzet. En als marketeer haal je meer uit je budget.
De voordelen van conversie optimalisatie:
- Meer waarde uit bestaande bezoekers halen
- Betere gebruikerservaring
- Effectievere online marketingcampagnes
Quick scan of een CRO-traject
Er is voldoende data nodig om te kunnen A/B-testen. Is dit niet van toepassing, dan kunnen wij op basis van onze ervaring beschikbare data en eventuele usergroups een quick-scan uitvoeren.
Is er wel voldoende data beschikbaar, dan zetten we graag een conversie-optimalisatietraject in. Tijdens dit traject stellen we in eerste instantie een testplan op, wat vervolgens de leidraad wordt voor de tests. Hierbij is de geschatte impact op conversie een factor om de volgorde te bepalen.
Luister de podcast
Nog meer weten over CRO? Pak een kop koffie of thee en neem even 10 minuten om te luisteren naar deze podcast, dan weet je daarna (bijna) alles van CRO.
Meer weten?
Bel 023 55 40 650 of mail naar info@zigt.nl