Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
Afbeelding van een man op een Veloretti fiets
  1. Home
  2. Cases
  3. Veloretti ziet een hogere click through rate en meer add carts door de inzet van partnership

Case VelorettiVeloretti ziet een hogere Click Through Rate en meer Add-to-Carts door de inzet van Partnership Ads

  • Paid media
  • Branding

Veloretti is een online fietsenmerk dat in Amsterdam is opgericht. Ze zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen, produceren en verkopen van hun eigen fietsen in heel Europa. Hoewel Veloretti altijd bekend stond om haar stijlvolle stadsfietsen, hebben ze zich de afgelopen 2 jaar ook gericht op het veroveren van de e-bike markt. Deze e-bikes worden momenteel verkocht in Nederland, België en Duitsland. Met name in Duitsland is er nog veel potentieel voor groei. Om deze markt verder te ontwikkelen, heeft Veloretti gekozen voor branded content als strategie.

Branded content

Voor Veloretti is branded content een interessante vorm van adverteren. Het stelt ze in staat om authentieke, ‘user-generated’ content te creëren die perfect past bij het merk. Bovendien biedt het de mogelijkheid om nieuw bereik te genereren in een groeimarkt, zoals Duitsland, en zo verdere potentiële mogelijkheden te ontdekkingen.

Online advertising

Veloretti en ZIGT hebben een langdurige samenwerking op het gebied van online advertising. Deze samenwerking is tot stand gekomen via het partnershipprogramma aangeboden door Meta en heeft geleid tot een samenwerking met het branded-content platform The Cirqle. The Cirqle is een prestatiegericht platform voor influencer marketing, dat zich richt op ROI, en is tevens een officiële Facebook Marketing Partner.

Together with our agency ZIGT and with the help of The Cirqle, we were able to see the positive impact of using BCA ads in our ad mix. After these incredible results, we plan to incorporate it as a standard practice in our influencer collaborations, moving forward. 

- Efthymios Oikonomou

Nog een foto van een andere man op een Veloretti fiets

Het resultaat

32% hogere CTR en 16% toename Add-to-Carts

Uiteindelijk zijn er twee verschillende creators gevonden en is de connectie automatisch tot stand gekomen via het platform van The Cirqle. Deze creators pasten goed bij het merk Veloretti en er is er gekeken naar hun volgersaantallen en betrokkenheidspercentage. Beide creators hebben reels, carrousels en Instagram Stories geleverd. Deze content is getest in een 50/50 split-test in vergelijking met de ‘Business As Usual (BAU)’ – oftewel de reguliere eigen content.

De resultaten waren zeer positief. De Partnership Ads hadden niet alleen een CTR (Click Through Rate) die 32% hoger was dan die van de BAU, maar we zagen ook een toename van 16% in het aantal Add-to-Carts, waar we onze optimalisatie op hadden gericht. Bovendien werd er een 15x hoger aantal aankopen toegeschreven aan de Branded Content-advertenties, hoewel deze laatste niet significant waren vanwege het lage totale aantal.

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij
  • Over ZIGT
Contact

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
Streaming

Amazon en Netflix bundelen krachten binnen streaming-advertising

11 september 2025
A038-thumbnail

Waarom de toekomst van media menselijk blijft

Nieuws
08 september 2025
Native ads op telefoon

Native ads: wat, waarom, wanneer & hoe zet je het in?

Nieuws
01 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Video digitale toegankelijkheid

Het belang van digitaal toegankelijke website

Video update
20 augustus 2025
Mensen op plein

Adverteren via de radio: tijd voor een moderne manier van afrekenen

Nieuws
08 augustus 2025
De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap volgens ZIGT

De fusie tussen DPG & RTL: de impact van het medialandschap

Video update
05 augustus 2025
Header jongerenonderzoek

Het mediagebruik van jongeren anno 2025

Nieuws
17 juli 2025
Teaser native ads artikel

Waarom zouden native ads onderdeel uit moeten maken van de mediamix?

Video update
11 juli 2025

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Lichtgevend onderscheid in een overvolle EV markt met firefly

  • Paid media
  • Branding

Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media

  • Paid media
  • Branding
afbeelding van searchbar

Efficiënt zoekwoordenonderzoek voor Kookwinkel Oldenhof

  • Paid media
  • Performance
Afbeelding van Milwaukee boor

Milwaukee is jarig en trakteert

  • Design & Technology
  • Paid media
  • Branding
Afbeelding met man die muziek luistert

Open Universiteit: merkpositionering en kennisdeling via podcasting

  • Paid media
  • Performance
Afbeelding van OOH-uiting met tekst 'word examinator'

CBR werft met succes examinatoren tijdens landelijk personeelstekort

  • Paid media
  • Performance
Afbeelding van een Pathé bioscoop

Maximale kijkimpact: offline impact met Pathé Thuis

  • Paid media
  • Performance
Twee mensen op een bank van Prominent

Prominent bindt nieuwe doelgroep razendsnel zonder de oude in de kou te laten staan

  • Paid media
  • Strategy & Insights
  • Branding