Succesverhaal
Veloretti ziet een hogere Click Through Rate en meer Add-to-Carts door de inzet van Partnership Ads
Veloretti is een online fietsenmerk dat in Amsterdam is opgericht. Ze zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen, produceren en verkopen van hun eigen fietsen in heel Europa. Hoewel Veloretti altijd bekend stond om haar stijlvolle stadsfietsen, hebben ze zich de afgelopen 2 jaar ook gericht op het veroveren van de e-bike markt. Deze e-bikes worden momenteel verkocht in Nederland, België en Duitsland. Met name in Duitsland is er nog veel potentieel voor groei. Om deze markt verder te ontwikkelen, heeft Veloretti gekozen voor branded content als strategie.
Branded content
Voor Veloretti is branded content een interessante vorm van adverteren. Het stelt ze in staat om authentieke, ‘user-generated’ content te creëren die perfect past bij het merk. Bovendien biedt het de mogelijkheid om nieuw bereik te genereren in een groeimarkt, zoals Duitsland, en zo verdere potentiële mogelijkheden te ontdekkingen.
Online advertising
Veloretti en ZIGT hebben een langdurige samenwerking op het gebied van online advertising. Deze samenwerking is tot stand gekomen via het partnershipprogramma aangeboden door Meta en heeft geleid tot een samenwerking met het branded-content platform The Cirqle. The Cirqle is een prestatiegericht platform voor influencer marketing, dat zich richt op ROI, en is tevens een officiële Facebook Marketing Partner.
Het resultaat:
32% hogere CTR en 16% toename Add-to-Carts
Uiteindelijk zijn er twee verschillende creators gevonden en is de connectie automatisch tot stand gekomen via het platform van The Cirqle. Deze creators pasten goed bij het merk Veloretti en er is er gekeken naar hun volgersaantallen en betrokkenheidspercentage. Beide creators hebben reels, carrousels en Instagram Stories geleverd. Deze content is getest in een 50/50 split-test in vergelijking met de ‘Business As Usual (BAU)’ – oftewel de reguliere eigen content.
De resultaten waren zeer positief. De Partnership Ads hadden niet alleen een CTR (Click Through Rate) die 32% hoger was dan die van de BAU, maar we zagen ook een toename van 16% in het aantal Add-to-Carts, waar we onze optimalisatie op hadden gericht. Bovendien werd er een 15x hoger aantal aankopen toegeschreven aan de Branded Content-advertenties, hoewel deze laatste niet significant waren vanwege het lage totale aantal.
Heb je vragen of kom je graag in contact met een van onze experts? Stuur gerust een bericht naar info@zigt.nl