Ook samenwerken aan meer impact?

Contact
(023) 554 06 50
ZIGT

Services

  • Paid Media
  • Strategy & Insights
  • Design & Technology

Solutions

  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Branding
  • Charity
  • E-commerce
  • Leadgeneratie
  • Performance
  • Retail
  • Sustainable Advertising

ZIGT

  • Actueel
  • Contact
  • Drupal
  • AVG
  • Nieuwsbrief
  • Over ons
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Werken bij

Footer

  • Algemene voorwaarden
  • Algemene inkoopvoorwaarden
  • Verwerkingsverantwoordelijken
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacy
Ga naar hoofdinhoud
  1. Home
  2. Actueel
  3. Adverteren op digitale audio steeds interessanter
Nieuws
09 mei 2023

Adverteren op digitale audio steeds interessanter

Digitale audio is een vrij nieuwe manier om doelgroepgericht te adverteren. Onder digitale audio verstaan we onder andere digitale radiozenders en podcasts. In dit artikel gaan we in op de voordelen van adverteren op digitale audio.

Veel radiozenders die in de ether te horen zijn, kun je ook digitaal beluisteren. Het aantrekkelijke hiervan is de veelzijdigheid: radiozenders hebben digitaal de mogelijkheid om veel meer kanalen aan te bieden in de vorm van thema’s zoals een ‘80s zender, een ‘foutemuziek’-zender of bijvoorbeeld pop- of rockmuziek. Bovendien kunnen luisteraars zelf kiezen wanneer en in welke vorm zij naar hun favoriete muziek willen luisteren. Dat maakt adverteren kansrijk en interessant. Ook groeit het aanbod in digitale audio nog steeds waardoor adverteermogelijkheden uitbreiden.

Hogere attentiewaarde

Adverteren op digitale audio kent veel voordelen. De luisteraandacht is hoger omdat het aantal adverteerders in een advertentieslot lager ligt. Digitale audio is ook veel meer een-op-een omdat het vaak met een koptelefoon geluisterd wordt. Hierdoor is de attentiewaarde hoog! Het inzetten van digitale audio kan ook heel goed een verlengstuk zijn van je campagne op traditionele radio.

Targeting

Adverteren via digitale audio maakt het mogelijk om nog specifieker doelgroepen aan te maken of met behulp van data de doelgroep op een ander moment te bereiken. De luisteraar kiest immers zelf al een bepaald thema (luisteren naar een specifieke podcast of muziek op een themazender). Dit vergroot de relevantie van je advertentie. Targeting kan op basis van doelgroep (leeftijd en geslacht), beschikbare data op basis van log-ins en op basis van onderzoek, interesse en affiniteit, in-market data, regio, time targeting, thema’s en genre.

Vormen van adverteren

Commercials kunnen we op verschillende manieren inzetten. Stand-alone of als onderdeel van een blok. De meest voorkomende audiocommercials zijn een 15” of 30” audiospot, pre-roll, mid-roll, streamstart. Op sommige platforms is dynamische content mogelijk, bijvoorbeeld door het plaatsen van een banner of video. Dit zorgt voor blijvende zichtbaarheid in het audioplatform. Een player op een platform sponsoren kan ook.

Meer weten over de relevantie van adverteren op digitale audio? Lees dan ook ons eerder verschenen artikel Audify jaarrapport 2022: meerdere records verbroken in audiojaar 2022.

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.

Plan een kennismaking
(023) 554 06 50

Gerelateerde cases

Bekijk alle cases

Lichtgevend onderscheid in een overvolle EV markt met firefly

  • Paid media
  • Branding

Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media

  • Paid media
  • Branding
afbeelding van searchbar

Efficiënt zoekwoordenonderzoek voor Kookwinkel Oldenhof

  • Paid media
  • Performance
A58-thumbnail

Huidfonds & TikTok-influencers zorgen voor positieve impact en interactie onder jongeren

  • Paid media
  • Sustainable advertising
Riedel-thumbnail

Forse stijging van ROAS voor Riedel met Online Retail Media

  • Paid media
Afbeelding van Milwaukee boor

Milwaukee is jarig en trakteert

  • Design & Technology
  • Paid media
  • Branding
Afbeelding van dj bij een festival

Toffler Festival wederom uitverkocht, zelfs met gehalveerd budget

  • Paid media
A62-thumbnail

Optimaal profiteren van het onvoorspelbare Nederlandse weer

  • Paid media
ZIGT
  • Cases
  • Actueel
  • Werken bij12
  • Over ZIGT
Contact

Laatste ontwikkelingen

Bekijk alle berichten
A038-thumbnail

Waarom de toekomst van media menselijk blijft

Nieuws
08 september 2025
Artikel fomo naar jomo

Van FOMO naar JOMO: Gen Z is kritischer & selectiever op social media [onderzoek]

Nieuws
25 augustus 2025
Header mediabureau keuze

Welk type mediabureau past bij jouw merk? Zo maak je de juiste keuze

Nieuws
04 juni 2025
Afbeelding van AI persoon

AI-influencers: geef ze de tijd

Nieuws
19 maart 2025
Telefoon met meta logo ligt op een laptop toetsenbord

Conversion Lift Study van Meta; wat is het en wat kun je ermee?

Nieuws
20 november 2024
Vrouw aan het bellen

Spraakfunctie van Google: de toekomst van adverteren

Nieuws
29 juli 2024
Cover meta

Meta en privacy: de impact op adverteerders

Nieuws
08 juli 2024
Juichende mensen

De ‘Programmatic’ sportzomer 2024

Nieuws
08 mei 2024
Demand gen mensen

Demand Gen: dé vervanger van Discoverycampagnes

Nieuws
27 maart 2024